Nou Grau en Tècniques d'Interacció Digital i de Computació: l'encert de vincular uns estudis a les necessitats d'ocupació del territori

El nou grau s'endegarà aquest curs al Campus Igualada-UdL

campus igualada GTIDIC
Els participants en la presentació del nou Grau Foto: Ajuntament d'Igualada

L’Escola Politècnica Superior i el sector TIC de l'Anoia han impulsat al nou Campus Universitari Igualada de la Universitat de Lleida, la creació d’un nou Grau en Tècniques d'Interacció Digital i Computació, que es començarà a impartir al campus igualadí el curs vinent, amb una oferta de 40 places.

Amb aquest nou grau es pretén respondre a la demanda de professionals formats en l'àmbit TIC que es feia des del mateix sector a la comarca de l'Anoia, el qual està en creixement i cada vegada necessita perfils professionals més preparats per afrontar els nous reptes, i que ha detectat que a la comarca no hi ha prou professionals per poder ocupar els llocs de treball que es poden generar.

El Grau en Tècniques d'Interacció Digital i de Computació està adreçat a estudiants amb interès per la tecnologia i la informàtica.  I, en particular, pel disseny i la implementació d'aplicacions interactives. Els estudiants han de mostrar interès per  plantejar i analitzar problemes reals, per als quals s’haurà de buscar i desenvolupar una solució tecnològica que els resolgui. Es requereix capacitat d’anàlisi i d’observació, capacitat de raonament lògic, treball metòdic i organitzat, i capacitat crítica. Tanmateix, l’estudiant ha de mostrar motivació pel treball en grup i el lideratge.

Es tracta d'un grau de 3 anys, que té com a principal novetat a nivell universitari que es tracta d'una formació absolutament vinculada al món empresarial. Els titulats disposaran d’uns sòlids coneixements de programació, posant l’accent en les aplicacions mòbils i web, tecnologies d’Internet, eines d’administració i seguretat de sistemes, i disseny i desenvolupament d’interfícies. Així mateix, el grau proporcionarà coneixements en continguts relatius al disseny, la creativitat, la innovació, la comunicació interactiva, l’experiència d’usuari, aspectes tots ells fonamentals per donar solucions als nous problemes del mercat professional.

Aquest grau aplicarà una metodologia de formació dual pionera al territori estatal en l’àmbit de la informàtica i les TIC, que permetrà a l’estudiant que ho desitgi combinar la formació en les aules universitàries i l’entorn professional mitjançant un contracte laboral remunerat amb l’empresa. Aquesta metodologia de formació pretén facilitar l'accés al món laboral un cop finalitzats els estudis.