Paula Gallucci, alumna de l'EPS, finalista de la Lliga Nacional Interuniversitària de reptes en el Ciberespai, organitzada per Guàrdia Civil.

hfdghrdghrdghrgh
Paula Gallucci amb el ministre de Ciència, Innovació i Universitats del Govern d'Espanya, Pedro Duque

Un centenar de joves en edat universitària, tutorats i aconsellats per 40 ciberexpertos, es van reunir aquest passat cap de setmana a l'Acadèmia d'Oficials de la Guàrdia Civil per participar a la final de la primera Lliga de Reptes en el Ciberespai, o Ciberliga.

La Ciberliga es va posar en marxa aquest estiu a 15 centres universitaris. A ells podien acudir joves d'arreu d'Espanya per participar en les rondes eliminatòries. Un centenar es va guanyar el bitllet a Madrid per aquesta gran final.

L'alumna de er curs del Grau en Enginyeria Informàtica de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, Paula Gallucci va ser una de les 18 noies participants. Es va presentar a la ronda eliminatòria de la Universitat d'Osca en solitari i la van integrar en un equip amb altres dos joves que també es van presentar a títol individual i és va guanyar un bitllet a la final destacant en les qüestions relacionades amb els aspectes legals.

A el millor en el classificació individual l'esperava un contracte de 30.000 euros a l'any en la unitat de ciberseguretat d'una de les empreses patrocinadores de l'esdeveniment. A el millor equip, un viatge a la Xina. I per a tots, tricoins (de la unió de tricorni i bitcoin, la moneda digital més popular) eren el mètode de puntuació d'aquest campionat de joves hackers. Servien per fer la classificació dels participants, però també per canviar-los per premis un cop finalitzat l'esdeveniment.