Presentació de la World Robot Olympiad que es disputarà a Lleida el proper mes d'octubre

Tarja-WRO4_-1024x565

Lleida acollirà el pròxim 3 d'octubre la fase local de la World Robot Olympiad, un concurs internacional de robòtica dirigit a nens i joves d'entre 7 i 15 anys, organitzat per l'empresa de Mollerussa Engijoc en col·laboració amb l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL).

World Robot Olympiad es una competició de robòtica que tindrà lloc a la Universitat de Lleida el proper mes d'octubre. Es tracta d'una olimpíada a escala mundial, divertida, desafiant, accessible i econòmica, una oportunitat per iniciar-vos o donar continuïtat als apassionats de la robòtica, on destaca el protagonisme de la construcció del robot en el moment de la competició, la participació amb grups reduïts d'entre 7 i 15 anys i l'anunci d'una regla sorpresa el mateix dia.

Els responsables de la competició van explicar ahir que, com a màxim, podran apuntar-s'hi dotze equips d'entre dos i tres participants més un entrenador major de 20 anys. D'aquests, només dos passaran a la fase estatal, que se celebrarà a Barcelona. La gran final tindrà lloc a Qatar al novembre.

Per participar-hi, els equips s'han d'inscriure al web www.wroboto.es

[caption id="attachment_10438" align="alignnone" width="315" caption="F.Guirado i els representants d'Engijoc.     FOTO: Segre"]001ISSHI - copia[/caption]

Laura Grau, responsable d'Engijoc, aquest concurs mundial, que es va fundar l'any 2000, va comptar l'any passat amb la participació de 47 països i 20.700 equips. Per la seua part, Fernando Guirado, professor de l'EPS i director de la FLL Lleida, va destacar que l'objectiu de l'EPS es organitzar, col·laborar o participar en activitats i projectes que es realitzin a Lleida i que tinguin l'objectiu de despertar vocacions cientificotècniques entre els estudiants pre-universitaris.

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d'aquesta notícia al Recull de Premsa de l'Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html