Projectes Final de Màster de l'EPS, desenvolupats i presentats al PCiTAL

masterEPS-UdL-Parc

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa de la UdL

Joan Llimiñana i Ismael Arroyo, alumnes de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida, han presentat avui els projectes de final dels seus màster al Parc Científic. Els autors van desenvolupar els projectes al Parc i han obtingut la qualificació de matrícula d'honor. Els dos projectes promoguts per Ponent 2002 i dirigits per investigadors del Grup de Recerca de Computació Distribuïda de l'EPS han estat becats per la multinacional Google amb una dotació de 5000$ per continuar desenvolupant les seves idees aquest estiu. Els projectes d'investigació d'en Ismael Arroyo i en Joan Llimiñana han estat dos dels 1.200 projectes elegits d'entre més de 30.000 projectes presentats arreu del món.

DSC_1902

El treball de Joan Llimiñana es un projecte per permetre mostrar al Líquid Galaxy dades obertes d'organitzacions. Es basa en tecnologies i aplicacions que permeten exportar dades i representar-les gràficament al Lleida Liquid Galaxy. El Liquid Galaxy és un projecte integrat en l'europeu OPEN DAI (OPEN DATA) i compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Lleida. La finalitat del treball és presentar les dades i les aplicacions en formes estàndard i en diferents formats, la qual cosa permetria l'expansió i desplegament dels equips arreu del món i en simplificaria l'ús.

DSC_1895

D'altra banda, Ismael Arroyo, que actualment està preparant la seva tesi doctoral en el marc del Grup de Recerca en Computació Distribuïda de l'EPS de la UdL, va presentar un projecte de bench-marking per optimitzar el dispositiu Líquid Galaxy, que ofereix una experiència inmersiva en el programa Google Earth. El projecte presenta tècniques d'anàlisi i sistemes de mesura que permeten controlar, verificar i incrementar el rendiment dels equips informàtics que gestionen el Liquid Galaxy i, a la vegada, implantar els equips en sistemes de potència més reduïda. Això permetria l'entrada del Liquid Galaxy en escoles i centres de divulgació amb un cost moderat, utilitzant ordinadors de tipus mig i sense perdre funcionalitat ni rendiment.