Reunió del projecte europeu REWASTEE a Lleida

IMG_20151130_174905

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

L'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida acull una reunió del projecte europeu REWASTEE, acrònim del projecte europeu "Recycling steel making solid Wastes for added value Energy Efficiency building products", un projecte que va començar al juliol del 2014 i que acabarà a finals de l'any 2016 amb un pressupost total de 1.387.287 € (contribució EU: 50%) en el que hi participa el Grup de Recerca GREA Innovació Concurrent.

Assisteixen ala reunió un  total de 17 persones integrats de les següents institucions i empreses: EURECAT (coordinadors), Universitat de Lleida, Universitat de Barcelona, NOVATEK (França), Trimdelson (Espanya), R2M Solution (Itàlia), FCC construcción (Espanya) i BRE (Regne Unit).

Actualment existeix la creixent necessitat de buscar noves formes de reciclar i valoritzar per aprofitar els materials que sorgeixen del procés. Concretament, amb el projecte que ens ocupa, els residus d'EAFD (pols d'aceria) són recuperats dels abocadors i s'incorporen en la construcció com a material amb propietats tèrmiques i acústiques.

Europa és el segon major productor d'acer a tot el món, l'any 2012 es van produir 168 milions de tones. Els pols d'aceria són considerats un residu perillós segons el Catàleg Europeu de Residus (CER) i té uns costos d'eliminació alts.

S'espera treure al mercat una tecnologia capaç d'aprofitar els residus de l'acer per crear un material de construcció multifuncional, cal assegurar que aquest material sigui viable i que respecti les normatives de construcció nacionals i europees. El producte es va desenvolupar entre la Universitat de Barcelona i la Universitat de Lleida en una tesi doctoral defensada a la UdL per Camila Barreneche, dins d'un projecte de revalorització AVCRI de la UB.