SIG de Sergi Sayago (GRIHO) per a l'ACM CHI, una de les conferències amb més prestigi a nivell internacional en l’àrea de la Interacció Persona Ordenador

Sergio Sayago, professor en el Grau de Tècniques d’Interacció Digital i Computació al Campus Universitari Igualada-UdL, investigador post-doctoral en l’àrea de Llenguatges i Sistemes Interactius de l’Escola Politècnica Superior, i membre del grup de recerca GRIHO, és un dels organitzadors de “Challenges and Opportunities of Leveraging Intelligent Conversational Assistant to Improve the Well-being of Older Adults”, un Special Interest Group (SIG) a ACM CHI 2020.

ACM CHI és una de les conferències amb més prestigi a nivell internacional en l’àrea de la Interacció Persona Ordenador.

El CHI 2020 s'havia de realitzar al març a Hawai i arran de l'alarma sanitària del COVID-19 es va suspendre i es va pensar de fer-ho virtual. Finalmemt es va decidir que el millor era no celebrar un CHI virtual 2020, donada la incertesa de les circumstàncies actuals.

Els SIG que s’organitzen a CHI són un fòrum per discutir recerca al més alt nivell i establir lligams i col·laboracions amb investigadors internacionals que treballen en temes concrets. El SIG “Challenges and Opportunities of Leveraging Intelligent Conversational Assistant to Improve the Well-being of Older Adults”, aborda la relació entre les persones grans, un col·lectiu cada cop més nombrós a la societat, i els assistents conversacionals (per exemple, Amazon Echo i Apple Siri), que són una tecnologia emergent i molt popular. Aquest és una de les línies de recerca de Sergio Sayago.

El SIG està organitzat per investigadors de University of Koblenz-Landau (Alemanya), University of Tsukuba (Japó), University of Bristol (Regne Unit), University of Illinois (Estats Units), Indian Institute of Technology (India), i la Universitat de Lleida.

La proposta del SIG que va ser acceptada, així com informació dels organitzadors i material relacionat, i tot hi no poder presentar-se en el marc del ACM CHI, queda la vostra disposició i, per tant el podeu consultar al web: https://handsfreeinteraction.github.io/

La proposta final del SIG serà publicada a la ACM Digital Library.