Universitat de Lleida. Spin-off i patents

images

Titulats de la Universitat de Lleida, en col·laboració amb el Trampolí Tecnològic de la UdL, han creat sis empreses a partir d'investigacions, projectes finals de carrera i màsters.

Aquestes sis empreses o "spin-off" tenen la particularitat que compten amb tecnologia generada en una universitat i amb un  professor o investigador de la UdL com a soci.

En aquest moment, d'aquestes sis empreses n'hi ha cinc en actiu i, a més, tres d'elles es vinculen directament a l'Escola Politècnica Superior:

SUMMAPRECISIÓ S.L. Empresa dedicada a la implantació de novestecnologies en els cultius agrícoles.

TERRITORIA. Empresa dedicada als istemes de localització geogràfica.

TRIGEN SOLAR. Empresa dedicada a la tecnologia per millorar l'eficiència de col·lectors solars.

USE-IT. Empresa dedicada a l'optimització de la usabilitat de pàgines web, serveis de programació per web i smartphones.

HESOFT GROUP. Empresa dedicada a sistema de telemedicina com a suport per a fumadors.

A més, de 47 tecnologies que la UdL ha detectat com a susceptibles de protecció, un total de 24 han acabat registrades com a patents, fet que permet explotar aquestes tecnologies per a un ús comercial sense competència o cedir-les a empreses i cobrar-ne royalties

1premsa

23 de març de 2011