Visita tècnica dels alumnes del Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació a Barcelona

Els alumnes van visitar la Cripta Güell i l'empresa Verdtical

El passat 10 de desembre els alumnes de l'assignatura de Disseny d'Interiors 2 del Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació van visitar la Cripta Güell i l'empresa Verdtical. Aquesta jornada s'emmarca en l'aprofundiment del concepte de "disseny biofilic" en el disseny d'espais interiors que millorin no tan sols el confort per a les persones sinó també el seu benestar i la salut.

Biofília és la inclinació humana inherent a la afiliació a la natura, que fins i tot en el món modern continua sent fonamental per a la salut física i mental i el benestar de les persones (Wilson 1986). La hipòtesi de la biofília defensa que, com a conseqüència de l'evolució, els éssers humans tenen una tendència innata a centrar-se en la vida i els processos vitals (Gullone, 2000).

Se sap que la integració d’elements naturals en els dissenys arquitectònics d’interiors pot contribuir al benestar dels seus usuaris a conseqüència de la connexió intrínseca de l’esser humà amb la natura. Així, tan sols cal fer una mirada retrospectiva cap a l’arquitectura tradicional per adonar-se’n del potencial dels elements naturals, com els materials d’origen vegetal, la incorporació de formes i elements vegetals i l’aigua, entre d’altres (Shafik,  2015). De fet, s’ha verificat científicament que els dissenys biofílics, és a dir basats en la natura, aplicats als entorn de treball poden incrementar un 15% el nivell de ben-estar dels treballadors, un 6% la seva productivitat i un 15% la seva creativitat (Söderlund & Newman 2015).

Per tal de poder observar de primera mà com s'ha aplicat en el passat i com s'està aplicant actualment aquests conceptes, altrament tant crucials en situacions de confinament com les que estem vivint els darrers anys amb la crisi del COV19, es va dur a terme la visita a la Cripta Güell, edifici exemplar de l'etapa naturalista d'Antoni Gaudí, i a l'empresa Verdtical que, centra la seva activitat en la construcció sostenible, la bioconstrucció i les cobertes i façanes verdes.