X Informe Adecco: enginyeria Industrial i enginyeria informàtica se situen en 2a i 3a posició de les titulacions més demandades pel mercat laboral

El X Informe Infoempleo Adecco mostra la relació entre ofertes laborals i titulacions que s'han donat al llarg dels últims mesos, donant com a resultat algunes claus importants i proporcionant una completa panoràmica dels milers de dades incloses en l'Informe Infoempleo Adecco 2019.

El primer que cal destacar és que els estudis universitaris (amb independència de quina sigui la titulació) són requerits en el 38,8% de les ofertes d'ocupació; Els titulats universitaris segueixen sent els candidats més demandats per les empreses si tenim en compte el nivell formatiu. En segona posició se situen els candidats amb Cicle Formatiu de Grau Superior (CFGS) amb el 23,48% de les ofertes; amb el 15,28% se situen els candidats amb un CFGM i tanquen aquesta llista els candidats amb Batxillerat (9,85%) i amb ESO o graduat escolar (9,02%).

Cal tenir en compte que aquest informe registra dades en època COVID-19 i s'ha de tenir en compte, per exemple, que dos mesos després de l'entrada en vigor de l'estat d'alarma el volum de l'oferta laboral publicada per les empreses es va reduir en un 70% (de 233.000 ofertes l'any 2019 a sols 69.000 al 2020). A més Catalunya, juntament amb el País Basc i les Illes Balears, va ser la comunitat més afectada per aquesta davallada.

Un any més, és Administració i Direcció d'Empreses la titulació que més ofertes de treball demanen (el 10,6% de les ofertes que requerien titulació universitària). A ella li segueix Enginyeria Industrial (4,6%), que puja una posició respecte a l'anterior informe de 2019 i en tercera posició -amb el 3,8% - apareix Enginyeria Informàtica, una titulació que no deixa de créixer enmig de l'auge de les ocupacions digitals.

Tanquen el TOP-10 Comerç i Màrqueting, Infermeria, Economia, Enginyeria Mecànica i Dret, les últimes titulacions que superen el 2% de presència.

Per branques de coneixement, són les titulacions de Ciències Jurídiques i Socials i les d'Enginyeria i Arquitectura les més sol·licitades per les empreses. De fet, entre les dues aglutinen gairebé 8 de cada 10 ofertes d'ocupació al nostre país.

De totes les ofertes d'ocupació dirigides a titulats, el 9,2% procedeix del sector de la indústria, de manera que és el que major proporció de titulats demanda i el segon que més creix (+1,7 sobre l'any passat). El segon i tercer lloc l'ocupen les ofertes que tenen a veure amb el sector de l'ensenyament (8%) i amb l'informàtic (5,9%).

Per àrees funcionals, es pot observar que són les d'enginyeria i producció i de tecnologia, informàtica i telecomunicacions les que aglutinen un major nombre d'ofertes. Entre les dues sumen el 36,5%, gràcies a l'aportació del 18,5% que fa la primera i al 18% de la segona.