XVI Informe Los+Buscados de Spring Professional 2021

Les titulacions de l'EPS es situen entre els 10 estudis amb una major ocupabilitat

Segons el XVI Informe Los+Buscados de Spring Professional 2021, les titulacions d'ocupabilitat elevada es caracteritzen per “una alta presència en l'oferta i un volum baix de titulats”. Aquest mateix informe subratlla que "els titulats universitaris continuen sent els candidats més demandats per les empreses en les seves ofertes d'ocupació". És a dir, una persona amb un títol universitari tindrà més sortides laborals que una persona que no ho té.

L'informe determinava que "el 38,8% de les ofertes ha recollit entre els seus requisits que el candidat compti, com a mínim, amb una titulació universitària". A més, si es compta amb un màster o postgrau, les possibilitats d'aconseguir un treball augmenten fins a un 42,7%.

Així, segons les dades més recents, aquestes són les carreres amb una major ocupabilitat:

1. Medicina i Infermeria. Les carreres de la branca de la salut encapçalen el podi amb un 94,9% dels acabats de graduar treballant.

2. Informàtica. Amb un 91,3% d'alumnes que aconsegueixen treball abans dels tres mesos d'haver acabat el grau, Informàtica és la segona opció amb una inserció laboral més ràpida.

3. Telecomunicacions. La digitalització també impulsa el sector de les telecomunicacions, que amb un 86,6% es converteix en la tercera sortida professional amb una inserció laboral més alta.

4. Enginyeria Industrial i Organització Industrial. El 84,5% dels alumnes que acaben aquesta carrera, aconsegueixen incorporar-se al mercat laboral abans del primer trimeste. Els graduats en Enginyeria Industrial i Organització Industrial surten del grau preparats per a incrementar la competitivitat i la sostenibilitat de les activitats industrials i de serveis, de promoure la millora i la innovació de productes, i d'aplicar els models organitzatius, els serveis i els processos tecnològics més adequats a cada empresa.

5. Turisme. Encara que sembli sorprenent, tenint en compte les restriccions per la pandèmia que estan afectant aquest sector, el 84,4% dels graduats en Turisme s'incorporen al mercat laboral de forma gairebé immediata.

6. Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica. Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, una formació científica i tècnica que satisfà les necessitats de la indústria en l'electrònica industrial, l'automatització i control de processos i la robòtica. Presenta un percentatge del 83,1% dels estudiants que aconsegueixen treball després de graduar-se.

7. Administració i Direcció d'Empreses. El grau de ADE presenta un percentatge del 81,7% dels alumnes que acaben la carrera i aconsegueixen treball amb rapidesa.

8. Arquitectura Tècnica i Edificació. El grau d'Arquitectura Tècnica i Edificació contribueix a construir les ciutats del futur i a millorar la qualitat de vida de les persones. El 80,7% de persones aconsegueixen treball just després d'acabar aquesta carrera.

9. Teràpia Ocupacional i Logopèdia. Un 80,4% de les persones que estudien aquesta carrera troben treball abans dels tres mesos.

10. Enginyeria Mecànica i Disseny Industrial. El 79,5% de les persones que estudien aquest doble grau universitari, que coordina la gestió del procés de vida de productes amb el caràcter innovador, troben treball en els primers mesos després de graduar-se.