IAESTE, Programa de mobilitat per a alumnes d'enginyeria de l'EPS

img_5138

IAESTE és un programa d'intercanvi estudiantil amb més de 60 anys de vida que, ara fa 5 anys, alumnes de l'Escola Politècnica Superior i d'Agronoms van recuperar per a la UdL.

Es tracta d'un programa de mobilitat exclusiu per a futurs enginyers per tal de realitzar pràctiques d'entre 6 i 12 setmanes en empreses d'un altre país on, a més, els estudiants reben una beca de manutenció d'un mínim de 700 euros i cursen les pràctiques en una empresa del pais de destinació. A canvi, els estudiants d'aquí han d'organitzar l'estada i l'acollida en empreses per als alumnes d'altres nacionalitats que cursin la seua beca en empreses a Lleida.

Des de la reimplantació al 2007, el creixement del programa ha estat molt positiu i aquest any IAESTE ha portat a Lleida 12 estudiants i ha permès fer estades fora a 15 alumnes de la UdL.

A més, a nivell internacional, les pràctiques d'informàtica a Lleida són les més ben valorades d'Espanya. Aquest fet s'explica per la gran tasca i dedicació dels estudiants de l'EPS enversel programa; Així doncs, per exemple, han aconseguit la participació a IAESTE d'empreses importants dels sectors de la tecnologia i l'obra pública de Lleida: Indra, IRF, Semic, Ros Roca, Prefabricats Pujol, Romero Polo i Sorigué.

1premsa

6 de novembre de 2011