L'EPS participa en el segon mòdul del Minor Internacional Global Acting in ICT

Els alumnes han cursat aquest mòdul a la universitat Fontys Hogeschool dels Països Baixos

índtrhtrhtrex
Foto de grup dels estudiants amb els professors del Minor

Aquest curs acadèmic l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) participa, amb quatre universitats més, en un Minor Internacional en l’àmbit de l’Enginyeria Informàtica anomenat Global Acting in ICT . Les altres universitats participants són:

El passat 16 de setembre, cinc estudiants holandesos i belgues (i 4 de UdL) van cursar a l'EPS la primera sessió del Minor: el mòdul en User Experience, ofert pels professors Toni Granollers i Rosa Gil, reconeguts experts internacionals en aquest àmbit.

Aquest Minor Internacional és una especialització formada per 5 mòduls diferents de 3 setmanes de duració cadascun i que es cursa a cadascuna de les diferents institucions, de forma que els estudiants es poden desplaçar físicament a cadascun dels llocs, o poden cursar-ho a distància des del seu lloc d’origen. Els estudiants que hi poden accedir són els estudiants del 4art curs del Grau en Enginyeria Informàtica que cursen la Menció de Tecnologies de la Informació.

Doncs bé, els professors de l'EPS vinculats al Minor Global Acting in ICT, Rosa M. Gil i Toni Granollers, acompanyats per sotsdirector en relacions internacionals, Cristian Solé, han assistit aquesta setmana al segon mòdul del Minor sobre Ciberseguretat impartit a la universitat dels Països Baixos Fontys Hogeschool.

Així mateix també han aprofitat el viatge per visitar els companys de la PXL de Bèlgica amb l'objectiu de preparar els propers mòduls del Minor Internacional.

Els diferents mòduls oferits per les diferents institucions cobreixen les tendències més actuals i de major projecció en el camp de les TIC com són l'Experiència d'Usuari, Data Science, Intel·ligència Artificial, Ciberseguretat i Mobile Health. Cadascun dels mòduls és avaluat a la institució on es cursa i finalment també s'ha de realitzar un projecte en grup integrant els diferents coneixements adquirits en els diferents mòduls. La temàtica escollida entre els diferents partners per al projecte final està en sintonia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides, ja que el projecte ha de tractar i abordar aspectes sobre Salut i Benestar (objectiu 3), mostrant d'aquesta forma el compromís de l'EPS amb la societat del futur.

Un cop finalitzats els mòduls a cadascuna de les institucions i defensat aquest treball, els estudiants participants obtindran per una banda el Títol d'aquest Minor Internacional organitzat per les diferents institucions, a més a més del Títol de Grau en Enginyeria Informàtica amb la Menció de Tecnologies de la Informació.

L’EPS participa en un innovador Minor Internacional en l’àmbit TIC amb 5 universitats estrangeres