Xavier Viladegut, ponent de la matèria Transversal EPS Professional Gateway. Experiences

En el marc de la Matèria Transversal “EPS Professional Gateway. Experiences” coordinada pel professor Guillem Boira, el passat dilluns 9 de maig, Xavier Viladegut, Co-Founder FTTH network development y Adamo Telecom Iberia (Barcelona) va oferir una ponència als alumnes de l'escola.

Adamo, amb seu a Barcelona, és un operador de vocació nacional, però amb un enfocament de negoci regional i local. Present en el mercat espanyol des de 2007, la companyia dona prioritat a les àrees rurals i a les noves zones urbanes amb una alta densitat de població, proporcionant la fibra òptica més ràpida del mercat (1.000 Mbps). EQT Partners, el fons d'inversió i soci majoritari de Adamo, recolza el seu actual pla d'expansió, potenciat el mes de juliol passat amb 600 milions d'euros.

Així mateix, Adamo és el principal adjudicatari del Programa de Banda Ampla a Nova Generació (PEBA-NGA 2020-2022), finançat per l'Estat i la UE, havent rebut 80 milions en subvencions per a portar Internet d'alta velocitat a prop de 500.000 llars situades en zones rurals de 20 províncies. Gràcies a comptar amb infraestructura pròpia, a més d'Internet, Adamo proporciona als clients telefonia fixa i mòbil, així com serveis per al mercat empresarial i majorista.