Beques ERASMUS: La internacionalització dels estudis es un factor clau per a la futura inserció laboral

Erasmus-logo1

Es compleixen 27 anys del llançament del programa europeu de mobilitat universitària ERASMUS. En aquest període més de 3 milions d'estudiants s'han beneficiat de les seves beques.

Ara un estudi, elaborat per diverses universitats europees a partir de gairebé 80.000 alumnes i empresaris entrevistats de 34 països diferents, demostra que les habilitats adquirides per l'estudiant durant l'estada en un altre país europeu reforcen les seves possibilitats de trobar feina. De fet, l'estudi conclou que els Erasmus triguen menys temps a trobar feina i la seva taxa d'atur es un 23% inferior als que no van participar en programes internacionals de mobilitat universitària; Així mateix, l'estudi mostra que els Erasmus són també més emprenedors que la mitjana. Així mateix, s'ha de tenir en compte que el 64% dels empresaris tenen molt en compte l'experiència internacional quan han de contractar un treballador.

En aquest sentit, l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) fa temps que considera el procés d'internacionalització del centre un aspecte primordial, tant per la seva pròpia consolidació com a centre de referència, com per al futur professional del seus estudiants. Aquest procés es el que ha de permetre als titulats per l'EPS afrontar el futur amb optimisme i amb una visió global i oberta al món. Es per això que des de l'Escola s'han endegat dobles titulacions internacionals, tant de Grau com de Màster, amb universitats de Dinamarca, Finlàndia, Regne Unit i Indonèsia, a més d'augmentar de forma progressiva la docència impartida en angles en les seves titulacions.

Finalment, a títol més anecdòtic, l'estudi també planteja el fet que el 27% dels estudiants participants a Erasmus han trobat una parella estable mentre portaven a terme la formació a l'estranger i es calcula que d'aquestes parelles "internacionals" han nascut prop d'un milió de nens i nenes.

Premsa

23 de setembre de 2014