La HackEPS 2021 aplega un centenar d'estudiants en el retorn a la presencialitat

Aquest passat cap de setmana (27 i 28 de novembre) l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) va viure la cinquena hackathó organitzada a Lleida, la HackEPS, un esdeveniment on el motor principal és el desenvolupament col·laboratiu de programari en 24 hores organitzat per LleidaHack, l'associació d'alumnes de l'EPS creada especialment per aquest esdeveniment.

Després d'un any difícil i una quarta edició online amb molt èxit,  la HackEPS 2021 es va poder tornar a celebrar en format presencial, respectant totes les mesures recomanades del Procicat: certificat Covid, obligatorietat de l'ús de la mascareta en tot moment i canvi de mascareta obligatori cada 4 hores, ventilació constant dels espais de treball i control del C02 acumulat, etc.

Es van inscriure 120 joves i finalment va presentar-se a la competició 98 participants que organitzats en equips d'un màxim de 4 persones van desenvolupar en un temps màxim de 24 hores un producte informàtic complet proposat per les empreses participants. Aquests reptes es van fer públics el mateix dissabte en l'acte d'inauguració de la HackEPS 2021 que va tenir lloc a l'Auditori del CCCT.

Laura Haro i Paula Galluci, membres de Lleida Hack va ser les encarregades de donar la benvinguda als participants, explicar-los les normes bàsiques, els espais i els horaris generals. Seguidament, Magda Valls, directora de l'EPS va inaugurar oficialment la 5a edició de la HackEPS. El professor de l'EPS Juan Enrique Garrido va ser l'encarregat d'explicar el Premi EPS "Josep M. Ribó" a les bones pràctiques de programació.

En primer lloc, i com és tradicional es van atorgar els premis dels Dailyhacks suggerits per l'organització als participants inscrits. Es tracta d'una sèrie de petits reptes previs a realitzar en les setmanes prèvies a la competició i que els podien ajudar, posteriorment, en devanir de la hackthon. Els guanyadors van ser en Josep de Cid (Generative Art) i en Josep Maria Salvia (text Corrector).

Posteriorment, les 5 empreses patrocinadores, BonArea, Eurecat, Vunkers, Invelon Technologies - Intech 3D i Origen Studio van anar explicant els seus respectius reptes, condicions per dur-los a terme i els premis que aconseguirien els vencedors.

Un cop les empreses van llençar el seu repte, a partir de les 11.30 va començar per als equips les 24 hores de programació dels reptes recomanats. Cadascun dels equips va elegir en quin o quins reptes volien participar, van començar a codificar el projecte. Van treballar, esmorzar, dinar, sopar, berenar, beure i gaudir fins a les 11.30 del diumenge, hora en què va finalitzar el temps de programació i van presentar les seves solucions a les empreses, que finalment van triar la millor solució al problema/repte plantejat.

Els equips guanyadors d'aquesta cinquena edició van ser:

BONAREA: Equip AntiCoders

INVELON TECNOLOGIES: Equip BuaNiidea. 2n premi, UOSuperordinadors

EURECAT: Equip Vibrani

VUNKERS: Equip Atra-bajar i Diego González de l'equip AntiCoders

ORIGEN STUDIO: Equip Vibrani

L'Escola Politècnica Superior atorga, a més a més, el Premi "Josep Maria Ribó" a les Bones Pràctiques de Programació per a l'equip que, amb independència d'oferir la millor solució al repte plantejat, programi d'acord amb unes bones pràctiques de programació. Durant la primera setmana de desembre un tribunal compost per professors de l'EPS amb coneixements associats als criteris de valoració (Carles Mateu, Josep Argelich, Juan Enrique Garrido i Juan Manuel Gimeno) revisaran tots els projectes presentats i decidiran el projecte guanyador del premi de 1.000 euros en productes informàtics a adquirir a l'empresa lleidatana Semic.

LleidaHack vol agrair als participants, patrocinadors, col·laboradors i tot aquell que hagi donat el seu suport, per poder celebrar aquesta edició i  impulsar i fer xarxa en l'àmbit de la tecnologia i la informàtica a les terres de Lleida:

Finalment, cal esmentar que Lleidahack també organitzarà i coordinarà la seu a Lleida de BitsxLa Marató d’aquest any 2021.

Aquest any bitsxlaMarató està organitzada per la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB)Hackers@UPC (organitzadors de HackUPC), LleidaHack, l’Escola Politècnica Superior de la UdL, el Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación (BSC) i l'Escola Superior d'Infermeria del Mar (Hospital del Mar) que s'uneixen per millorar la qualitat de vida de les persones afectades per la salut mental amb motiu de La Marató de TV3.

Es tracta d'una hackathó plena de creativitat, salut i tecnologia, on professorat, personal investigador i qualsevol professional dels àmbits de la salut i de la tecnologia (però també d'altres àrees!), treballaran en equip, durant 3 dies seguits (presencial i online), del 10 al 12 de desembre, cercant i desenvolupant solucions per fer front a tots els reptes que ens planteja la salut mental, perquè una de cada quatre persones tindrà algun problema de salut mental al llarg de la seva vida. Podreu participar de manera telemàtica com presencial, a l'EPS de la UdL o a la FIB de la UPC!

Per últim cal mencionar que l'organització farà donació de tots els aliments i begudes no consumides durant aquests esdeveniments al menjador social de la Fundació Jericó de Lleida.

També us pot interessar ...

La HackEPS 2020 bat rècord de projectes presentats [2020]

La hackEPS, única hackathon de Lleida, es consolida com un referent a nivell català [2019]

La segona hackathon de Lleida reuneix un centenar de programadors a l'EPS [2018]