Darrer TechMeeting de LleidaHack de l'any!

L'activitat es realitzarà el dimecres 18 de desembre a partir de les 19:30 hores.

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Bar Tremola
Adreça:

C/ de Jaume II, 79

Preu:
Activitat gratuïta
Organitza:
LleidaHack
Inici:
Ge1Wqq1XUAA2rI7

Lleidahack, l'associació creada per estudiants d'informàtica de l'Escola Politècnica Superior, apassionats pel món del desenvolupament i la tecnologia, van iniciar el curs 2020-21 un nou projecte consistent en xerrades tecnològiques, les TechMeetings.

Un nou concepte de xerrades gens convencional, més proper i col·loquial. El format consisteix en diverses microxerrades de 10/15 minuts realitzades per un expert  en un ambient relaxat (un bar o cafeteria), i on després s'obre un debat informal on el públic assistent té l'oportunitat de preguntar i aprofundir en les diferents temàtiques exposades.

En aquests darrers dies de l'any 2024 arriba una nova sessió de les TechMeeting el proper dimecres 18 de desembre a partir de les 19:30 hores al Bar Tremola (Jaume II, 79) amb el patrocini de Ingroup. Tanmateix, es podrà seguir mitjançant el canal de Twitch

En aquesta nova edició us oferiran, com sempre, tres ponències:

1. Joaquim Elcacho Gelonch. Ciberseguretat OT, aquell gran desconegutÉs expert en l'aplicació de ciberseguretat en entorns industrials, cosa que permet abordar els desafiaments específics que presenten aquests contextos oferint solucions innovadores i adaptades a les necessitats complexes del sector. En aquesta xerrada breu però impactant, explorarem el món de la Ciberseguretat en Tecnologia Operativa (OT), una disciplina cada cop més crítica a l'era de la Indústria 4.0. Mentre que la ciberseguretat TI ha rebut molta atenció en els darrers anys, la seguretat en entorns OT (màquines, sistemes de control industrial, i xarxes de fabricació) segueix sent una àrea que planteja nombrosos reptes i que és, per a molts, un “gran desconegut"

2. David Sarrat González. Construint ciència col·laborativa. Estandardització i federació de l’anàlisi de dades mèdiques". David Serrat està realitzant un doctorat en Bioinformàtica per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i és professor associat a la Universitat de Lleida (UdL). En aquesta xerrada s'explorarant els reptes de l’anàlisi i l’intercanvi de dades mèdiques en contextos col·laboratius, abordant problemes com la interoperabilitat, la privadesa i la manca d’estàndards comuns. S'exposarant dos pilars fonamentals per solucionar-ho: l’estandardització de dades mitjançant la transformació a models de dades comuns i l’ús de plataformes d’anàlisi de dades federades que permetin la col·laboració entre institucions ense comprometre la privadesa dels pacients. Finalment, es presentarà una solució tècnica que combina ambdós enfocaments per donar lloc a una infraestructura de data sharing col·laboratiu per a projectes d’investigació mèdica a gran escala.
 
3. Rosana Tomàs. Votacions electròniques.