L'EPS participa en el Dia de la Ciència al Carrer 2022

Preu:
Activitat gratuïta
Organitza:
Paeria, Diputació de Lleida i Servei Educatiu del segrià del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i
Contacte:
Telèfon:
Email: info@cienciaalcarrer.com
Inici:
neuroscalextric.PNG_108809180

El pròxim dissabte 28 de maig de 10:30a 13:30h en modalitat presencial els Camps Elisis de Lleida acolliran una nova edició del Dia de la Ciència al Carrer.

Es tracta d’una fira en la qual divulgadors de la ciència, empreses, docents i alumnat de tots els nivells mostren experiments de totes les disciplines científiques. Durant el temps que dura la fira us podreu apropar a centenars de demostracions. Els veritables protagonistes són els joves de tots els nivells educatius que mostren i fan les explicacions dels seu projectes i treballs d'experimentació científica.

La jornada vol despertar la curiositat pels fenòmens naturals i fomentar la inquietud per la recerca i l’esperit crític a través d’exhibicions i demostracions de base científica.

Com cada any l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de lleida (UdL) participa activiment en l'activitatque organitza el Centre de Recursos Pedagògics del Segrià, amb el següent taller:

• Taller de NeuroScalextric (Scalextric InMind)

El neuroscalextric és un taller pràctic que mostra les possibilitats de la neurociència. Actualment, els electroencefalogrames s’utilitzen per a monitoritzar l’estat del cervell dels pacients en l’àmbit mèdic. A l’Escola Politècnica Superior estudiem com utilitzar-los per interactuar amb dispositius mitjançant pensaments i evocacions.

Belluguem els cotxes amb la ment. Un casc neuronal llegeix les ones cerebrals de l'usuari a través d'uns sensors i envia la informació a un ordenador on són processades. Quan l’ordenador  detecta el pensament adequat envia una senyal a la placa arduino per a que subministri corrent al vehicle. Es tracta d'aplicacions de dispositius que llegeixen l'activitat cerebral i permeten interactuar amb software o hardware informàtic, un dispositiu Emotiv EPOC que és un dispositiu BCI (Brain Computer Interface) amb interfícies cervell-computadora (BCI) utilitzat per a la tecnologia utilitzada en l'electroencefalografia (EEG) que, en aquest cas permet fer funcionar un cotxe de Scalèxtric amb el nostre pensament.

La sotsdirectora d'Estudiantat, Promoció i Qualitat de l'EPS, Susanna Maza, coordina la participació de l'escola en l'esdeveniment. En la realització dels tallers va comptar amb la col·laboració d'alumnes de l'EPS.

Reserveu aquest dia a l'agenda i visita els diferents stands plens de tecnologia adreçada a tots els públics!