Taller "Re-pensant les imatges"

Taller desenvolupat en el marc del programa "Aules contra la pobresa" del Servei de Cooperació i Desenvolupament de la UdL

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Aula 0.05 EPS
Adreça:

Jaume II, 69

Organitza:
Servei de Cooperació i Desenvolupament de la UdL
Inici:
Taller Cooperació i desenvolupament Pobressa 2023

Maite Grau, professora de l’Escola Politècnica Superior (EPS) coordina el taller “Re-pensant les imatges “ adreçat als alumnes de l’escola en el marc del programa "Aules contra la pobresa" del Servei de Cooperació i Desenvolupament de la UdL

El taller “Re-pensant les imatges“, un taller de Matemàtiques Aplicades a l'Art i el Disseny Digital, està impartit per: Dànae Quiroz, professora d'Arts Visuals i membre d'Espai Performatiu de la UdL (http://www.espaiperformatiu.udl.cat/) i es desenvoluparà el dilluns, 20 de novembre, a les 15h a l’aula 0.05 de l'EPS

Les manifestacions visuals que ens envolten i acompanyen són més que meres representacions de la realitat, ja que repercuteixen en models de comportament, construcció de subjectivitats i formes de socialització. Les imatges són portadores d'ideologia i discurs: de classe, racista, sexista, homòfob, consumista... Pensar les imatges és pensar les representacions dins el món, amb tota la seva complexitat, fet que en l'actualitat esdevé imprescindible. Aprendre a partir de les imatges, ens situa més enllà de cercar un únic significat o un únic ús, i ens permet crear noves imatges des d'un punt de vista més conscient i crític.

Aules contra la Pobresa és un projecte d’Educació per a la Transformació Social. Les finalitats consisteixen en formar persones crítiques, responsables, solidàries i actives en la defensa de la pau i els drets humans, i en la construcció de relacions interculturals i també en formar persones capaces de potenciar l'equitat entre dones i homes, rebutjant tota mena de discriminació. Amb aquestes finalitats es va dissenyar el projecte d’Aules contra la Pobresa, introduint matèries i competències associades al desenvolupament, la cooperació, la solidaritat, la pobresa, les desigualtats, etc, en el currículum de l’estudiantat universitari.