Visita presencial del comitè d'avaluació d'ASIIN per a la renovació de les acreditacions de segells internacionals de les titulacions de MEIND i MEINF

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Escola Politècnica Superior
Adreça:

Jaume II, 69

Inici:
Finalització:
 | 
logoasiinpetit

El curs 2015-16 l'Escola Politècnica Superior, en el marc de l'estratègia d'internacionalització, va realitzar un procés d'acreditació internacional amb el segell europeu EURO-INF, pel cas de les titulacions de la branca d'Informàtica, i EUR-ACE, pel cas de les titulacions de la branca d'industrial. Els objectius de tots dos segells era assegurar uns estàndards de qualitat internacionals de les titulacions acreditades, reforçant els vincles entre les institucions acreditades i facilitant d'aquesta manera la mobilitat dels seus estudiants entre les institucions acreditades en aquests nivells. Cal remarcar l'enorme exigència dels esmentats estàndards, tant a nivell de qualitat dels programes formatius, infraestructures docents i de recerca, professorat, recerca, mobilitat  i ocupabilitat dels estudiants.

La obtenció d'aquest segells ha permès a l'Escola Politècnica Superior reforçar la seva estratègia d'establir dobles titulacions amb universitats estrangeres de prestigi, alhora que permetre augmentar la mobilitat, tant dels nostres estudiants com d'estudiants estrangers que volen cursar estudis d'Enginyeria a la nostra Universitat de Lleida. A més a més, aquesta acreditació va posar de manifest el bon fer que ha estat duent a terme l'Escola durant tots aquests anys des de la seva creació, vetllant per una bona qualitat en la docència i en la recerca, i també per a que la incorporació al mercat laboral dels seus titulats sigui exitosa tant per a ells a nivell personal com per als seus empleadors.

Els propers dies 14, 15 i 16 de febrer rebrem la visita presencial del comitè d'avaluació d'ASIIN per a la renovació de les acreditacions de segells internacionals de les titulacions de MEIND i MEINF.

 

On-sikte visit  |  Draft agenda

 

Expert Panel

Prof. Dr. Jörg Desel

FernUniversität Hagen

Prof. Dr. Christian Brauweiler

University of Applied Sciences Zwickau

Prof. Dr. Eduardo Vendrell Vidal

Universitat Politècnica de València

Axel Haas

German Association for Engineering Management

Antoni Mestre Gascón

Student representative

ASIIN representative: Sophie Schulz

 

Date

Discussion round

Participants from HEI

Monday,

14 Feb 2022

18.00 – 20.00

Preliminary meeting of the expert panel

None

 

Tuesday,

15 Feb 2022

9.00 – 10.15

Discussion with the HEI management and program coordinators

Focus: Resources, quality management, documentation, transparency, diversity and equal opportunities, integration within the curricula;

the programs: concept for content and implementation;  the programs: structures, methods and implementation; examinations: organization, concepts and characteristics

HEI management

Program coordinators

QA staff

International office

Short break

 

10.30 – 12.30

Discussion with program coordinators

Focus: Educational goals and learning outcomes, curricula, course of studies, contents, methods of teaching, support and assistance, organization of exams, study results, relevance for the labor market

Program coordinators

Deans/faculty staff

 

12.30 – 13.00

Inspections of exams, theses, project works etc.

 

13.00 – 13.45

Lunch break

 

13.45 – 15.15

Discussion with students

Focus: Educational goals and study program, contents of study, organization of study, exams, support and assistance for students, conditions of study, study abroad, quality management, equal opportunities

Students from both programs

Students from different years

Representatives of student organizations

Graduates (that are not currently working at HEI)

Short break

 

15.30 – 16.45

Discussion with teaching staff

Issues: Curriculum; course of studies; contents and methods of teaching; counseling and support for students; further qualification of professors and other teaching staff

Teaching staff from all subject areas

Laboratory staff, if relevant

End of day 1

 

 

Wednesday,

16 Feb 2022

 

09.00 – 10.15

Discussion with industry partners

Focus: employability of graduates, co-operation with University and programs, participation in curriculum development

Industry partners and employers relevant for both programs

10.15 – 11.15

Tour of the institution

Visit of laboratories, equipment, project rooms, library, teaching and learning rooms, etc.

Program coordinators

laboratory staff

interested staff

11.15 – 12.30

Final internal discussion

None

12.30 – 13.00

Lunch break

 

13.15 – 14.00 h

Concluding discussion with program coordinators and HEI management

Focus: Summary of peers‘ impressions, opportunity for final clarifications

Program coordinators

HEI management

Interested staff

End of the visit