365 alumnes de batxillerat participen a la Prova Cangur de Matemàtiques

Aula de l'EPS on s'ha realitzat la Prova Cangur / Foto: EPS

Avui, 21 de març de 2024, l'Escola Politècnica Superior (EPS) i el campus Igualada UdL, han acollit les proves, en modalitat presencial, d'una nova edició de la Prova Cangur de Matemàtiques, que organitza la Societat Catalana de Matemàtiques en col·laboració amb el departament de Matemàtica de la Universitat de Lleida, l’Escola Politècnica Superior i el Vicerectorat d’Estudiantat, Postgrau i Formació Contínua de la UdL.

La prova Cangur és una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l'aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes. Consisteix en una prova de reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada. Els participants i les participants d'arreu d'Europa i d'altres països del món es plantegen els mateixos problemes i tenen un temps d'una hora i un quart per resoldre'ls.

La Prova Cangur s'organitza en quatre "subcangurs":

• subcangur primària, en la que hi participen alumnes de 5è i 6è de primària. La prova es desenvolupa en els mateixos centres escolars.
  • subcangur de 1r i 2n ESO. La prova es desenvolupa en els mateixos centres escolars.
  • subcangur de 3r i 4t d'ESO. La prova es desenvolupa en els mateixos centres escolars.
  • subcangur de batxillerat i cicles formatius. El centre opta per desenvolupar el concurs en el mateix centre o bé per participar en el concurs Cangur en una seu externa, en el cas de Lleida, l'Escola Politècnica Superior i en el cas d'Igualada, el campus Igualada-UdL.

Han participat 365 alumnes de 1r i 2n de batxillerat; En concret, a Lleida 281 alumnes provinents de Jesuïtes - Col·legi Claver, Institut Samuel Gili i Gaya, Institut Josep Lladonosa, Institut La Mitjana, Institut Guindàvols, La Salle Mollerussa i Institut Alcarràs. A Igualada, 84 alumnes (Campus Igualada UdL - Pla de la Massa, 8) provinents d'Institut Montbui, Institut Pere Vives i Vich i Institut Joan Mercader

Tots els alumnes han dut a terme la prova corresponent i han rebut un esmorzar de coca dolça amb xocolata. A Lleida els alumnes han pogut realitzar una sèrie d'activitats prèvies a la realització de la prova: