376 alumnes de 32 centres educatius participen en la Jornada de Portes Obertes de l'EPS

L'EPS, el segon centre de la UdL més demandat a la JPO

Descarregar Pdf
IMG_4962
JPO EPS UdL 2025 | FOTO: EPS

Un total de 2.001 estudiants de Batxillerat i de Cicles formatius de grau superior van visitar el divendres, 7 de febrer, els diferents campus de la Universitat de Lleida (UdL) a la capital del Segrià, en una nova Jornada de portes obertes.

L'Escola Politècnica Superior (EPS) va rebre al Campus de Cappont de Lleida (enguany no hi ha portes obertes per a estudiantat al campus Igualada-UdL) la visita de 376 alumnes dels darrers cursos de batxillerat i cicles formatius de 32 centres docents de les comarques de Lleida, essent el segon centre de la UdL amb més visitants per darrere de la Facultat de Dret, Economia i Turisme (411 alumnes).

La JPO, organitzada pel vicerectorat d'Estudiants i Ocupabilitat i la unitat d'Informació i orientació universitària de la UdL, té l'objectiu de donar a conèixer la UdL i proporcionar a l'alumnat dels darrers cursos de batxillerat i cicle formatius un primer contacte amb l'entorn universitari, així com informar sobre els estudis que s'imparteixen en tots els centres. A l'EPS, Susana Maza, Sotsdirectora d'Estudiantat, Promoció i Qualitat, ha estat l'encarregada de l'organització i coordinació de la jornada.

Paral·lelament, també s'ha organitzat una xerrada informativa adreçada al professorat de secundària per part de la direcció i els deganats dels centres de cappont: FEPTS, FDET i EPS, en la que ha participat la Secretària Acadèmica del centre, Margarita Moltó.

A les 9:30 h els alumnes es van citar a l'EPS on van esmorzar i van dirigir-se a l'Auditori del campus on la directora de l'EPS, Magda Valls, els va donar la benvinguda i els va presentar l'Escola i els estudis que s'hi imparteixen. La presentació va finalitzar amb la intervenció de diferents alumnes de l'EPS, representants del seu teixit col·laboratiu: la Maria, alumna de GEIADE, en representació del Consell de l'Estudiantat, la Míriam i l'Albert, alumnes del GEI Lleida, en representació de Lleidahack i en Ferran, alumne del GEM, el Joan, alumne del GEMGEES i en Jordi, alumne del GEIIA, en representació d'IAESTE.

Finalment, els participants a la JPO han tornat a l'Escola per gaudir de les xerrades d'antics alumnes de l'EPS i actuals professionals destacats de l'àmbit tecnològic:

  • Sergi Balaguero: Data Governance / Data Archiect a Rodi Motor Services. Alumni Doble Grau en Enginyeria Informàtica i ADE
  • Alejandra Retto: UX/UI Designer a Grupo Globalia. Alumni Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives
  • Montse Vilarrubí: PDI Universitat de Lleida i Emprenedora. Alumni Màster en Enginyeria Industrial. Doctora en Enginyeria
  • Álvaro de Gracia: PDI Universitat de Lleida. Alumni Màster en Ciències Aplicades a l’Enginyeria i Tecnologies de la Informació

Els centres educatius participants en la JPO-UdL EPS 2025 van ser els següents:

  • Col·legi Maristes Montserrat
  • Institut Terres de Ponent
  • Institut Ronda
  • Institut Joan Solà
  • Institut d'Alcarràs
  • Institut d'Almenar
  • Institut Els Planells
  • Institut Joan Oró
  • Institut Ciutat de Balaguer
  • Col·legi Lestonnac-l'Ensenyança
  • Institut Canigó
  • Institut Almatà
  • Vedruna Balaguer
  • Col·legi Mirasan
  • Institut Manuel de Montsuar
  • Institut Màrius Torres
  • Institut Samuel Gili i Gaya
  • Institut Josep Lladonosa
  • Institut Josep Vallverdú
  • Institució Lleida (Terraferma)
  • Institució lleida (Arabell)
  • Col·legi Episcopal
  • Institut Lo Pla d'Urgell
  • Institut La Mitjana
  • Institut Guindàvols
  • Institut Maria Rúbies
  • Institut Seròs
  • La Salle Mollerussa
  • Col·legi Mater Salvatoris
  • Institut Torre Vicens
  • Col·legi Sant Jaume - Les Heures
  • Acadèmia Martínez

Premsa UdL: Uns 2.000 joves, a la Jornada de portes obertes de la UdL