Acte de lliurament de les Orles Acadèmiques de l'Escola Politècnica Superior

IMG_7992

La Sala Ricard Viñes de La Llotja  - Palau de Congressos de Lleida, va acollir aquest dijous, l'acte de lliurament de les Orles Acadèmiques de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida. En concret van rebre l'orla 171 nous enginyers i arquitectes tècnics corresponents a les promocions:

- IV Grau en Arquitectura Tècnica, amb 55 titulats
- II M àster en Enginyeria Industrial, amb 9 titulats
- II Màster en Enginyeria Informàtica, amb 7 titulats
- I Grau en Enginyeria Informàtica, amb 33 titulats
- I Grau en Enginyeria Mecànica, amb 51 titulats
- I Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, amb 16 titulats
.

Va presidir l'acte el rector de la Universitat de Lleida, el Sr. Roberto Fernández i va apadrinar als estudiants de les diferents titulacions el Sr. Joaquím Coello Brufau, President d'Applus+

Tanmateix l'acte va comptar amb la presència de diferents personalitats de l'àmbit polític i empresarial de Lleida; Joaquim Llop, President del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, demarcació de Lleida, Ramon Grau, president del Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Lleida, Pere Garrofé, Col·legi d'Aparelladors i Aparelladores, Arquitectes Tècnics i Arquitectes Tècniques, Enginyers i Enginyeres d'Edificació de Lleida, Josep Clotet, gerent del Parc Científic de Lleida, Dolors Arderiu, regidora de Participació Ciutadana, Gent Gran i Voluntariat de l'Ajuntament de Lleida, Francesc Sapena, President de Lleida.NET i antic padrí d'Orles de l'EPS i Francesc Vidal, responsable del Centre de Seguretat i salut Laboral de Lleida i antic padrí d'Orles de l'EPS.

L'acte es va iniciar amb el discurs del padrí de les promocions, el Sr. Joaquím Coello, que va centrar la seva intervenció en un discurs on s'anaven filant aspectes professionals i acadèmics de l'enginyeria amb aspectes i vivències més personals, que en conjunt van oferir a un auditori ple de gom a gom, una excel·lent visió de conjunt del mapa i situació actual de les enginyeries, el seu passat i el seu futur. Va dur a terme una defensa  de "les assignatures bàsiques i genèriques, sense les quals un enginyer no tindrà la capacitat d'entendre els fonaments i les bases de els tecnologies que ha d'aplicar coma  professional". El Sr. Coello també va aconsellar a les noves promocions de titulats que "no vulgueu córrer,  no vulgueu cremar etapes, no vulgueu ser generals abans de soldats, aprenent des de baixes l'única manera de saber dirigir, més tard, amb encert". Finalment destaca als nous titulats que ells són qui hauran de jugar un paper fonamental, tant a nivell tècnic com a nivell humà i ètic en un futur i que per fer-ho "no han de deixar mai de cultivat el cor de manera similar a com es cultiva la intel·ligència i la voluntat a través de la ciència i la tecnologia. No ho deixin de fer mai perquè la cultura i la civilització tenen una pell molt fina". El Sr. Coello va acabar  la seva lliçó magistral amb unes paraules de Tony Judt: "Ara que sou joves, no pacteu la vostra llibertat i no us conformeu amb el vostre inconformisme. No n'hi ha prou".

IMG_8003

Tot seguit es va realitzar l'acte de lliurament de les Orles Acadèmiques i el discurs dels alumnes, que va llegir l'alumne del Màster en Enginyeria Informàtica, Marc González. En Marc va centrar el seu discurs en els agraïments al padrí de promoció, al professorat de l'Escola, al suport rebut pels familiars i amics, amb la seva experiència personal com a alumne de l'Escola, i sobretot amb l'oportunitat de tots els nous titulats de trobar feina però sobretot de fer el propi camí amb alegria, felicitat i responsabilitat. Aquesta part de l'acte  finalitzà amb el lliurament, per part dels alumnes, d'un obsequi al padrí de promoció, en la persona de les alumnes del Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Carla Vera Sheila Bosch.

IMG_8162

Posteriorment, el director de l'Escola Politècnica Superior, el Sr. Francesc Giné va dirigir a l'auditori unes paraules on va repassar, a grans trets, els vint-i-tres anys d'història de l'EPS, va agrair l'esforç de tots els que van contribuir i contribueixen a la excel·lència de l'Escola, amb un especial record emocionat per tots aquells que, malauradament, van deixar-nos abans d'hora.  Així mateix, va felicitar als estudiants nou titulats i als seus familiars per l'esforç dut a terme per aconseguir-ho, va agrair a les empreses col·laboradores, institucions implicades, els compromisos adquirits amb l'Escola. També va destacar l'esforç d'internacionalització endegat per l'EPS amb l'objectiu de formar amb les màximes garanties als seus estudiants en un món global ple d'oportunitat,  i finalment va esperonar als nous enginyers a trobar el seu lloc en el món laboral i a continuar mantenint vincles formatius amb l'Escola.

Finalment va tancar l'acte el rector de la UdL, el Sr. Roberto Fernández. El rector va centrar el seu discurs en els agraïments, tant a estudiants i familiar , pel fet d'haver triat i confiat  la seva formació i, per tant una part important del seu futur laboral i personal, a la UdL. i Així mateix, va demanar als titulats màxima implicació en els treballs que, de ben segur, aconseguiran en el futur i, finalment els va demanar que no oblidin mai el seu pas per l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, que per sempre continuarà essent la seva casa.

IMG_8207

L'acte va finalitzar amb el Gaudeamus Igitur, l'himne universitari per excel·lència i una trobada distesa, informal i improvisada a la part exterior de la Llotja entre titulats, familiars, professorat i autoritats que van compartir, anècdotes, vivències i projectes.

IMG_8262

Imatges