Alumnes de l'EPS, membres de Lleida Hack, participen en la Hackathon per les malalties minoritàries, bitsxlamarató
Descarregar PdfEls alumnes de l'Escola Politècnica Superior (EPS) i membres de l'associació Lleida Hack Joaquim Picó, Paula Gallucci, Alba Lamas i Ian Palacín van participar aquest passat cap de setmana a la Hackathon per les malalties minoritàries, bitsxlamarató, organitzada per la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), el Barcelona Supercomputing Center (BSC), el Campus Docent de Sant Joan de Déu, Hackers@UPC, l'Institut d'Investigació de Sant Joan de Déu, el Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) i el projecte europeu Share4Rare.
Un esdeveniment ple de creativitat, salut i tecnologia, on estudiants, professors, investigadors i qualsevol professional dels àmbits de la salut i de la tecnologia interessada, va treballar en equip, durant 3 dies seguits, buscant i desenvolupant solucions a 11 reptes plantejats per les entitats col·laboradores de l'Hackaton -hospitals, centres d'investigació, associacions de malalts i empreses- per fer front a les malalties i a situacions que persones amb malalties minoritàries es troben, per així millorar la qualitat de vida dels afectats i del seu entorn.
En aquest sentit, l'equip format pels alumnes de l'EPS van crear i presentar un joc de realitat virtual integrat amb Alexa per a ajudar i millorar l'experiència dels nens que necessiten un tractament hospitalari regular.
La hackathon, que va va tenir lloc a l'Auditori de l'edifici Vèrtex de la UPC i els aularis de l'edifici A6, al Campus Nord de la UPC, a Barcelona, va començar el divendres, 13 de desembre, a les 18 hores, amb la presentació dels reptes. El temps de 'hacking' es va desenvolupar entre la tarda de divendres i dissabte, dia 14, durant tot el dia. El diumenge 15 de desembre va tenir lloc la 'Demo Fair', amb la presentació de les solucions proposades per als diversos reptes.