El sector de les TIC, malgrat la crisi, continua generant llocs de treball

enter

Diversos informes asseguren que actualment el sector de les Tecnologies de la Informació és un dels pocs que, tot i la crisi, continua generant llocs de treball.

Un recent informe realitzat pel portal Ticjob.es assegura que a causa dels baixos índexs de formació, especialització, experiència i mobilitat dels candidats del nostre país, no es pot satisfer l'oferta d'ocupació en el sector de les tecnologies i la comunicació.

El panorama futur tampoc és encoratjador ja que es preveu que la quantitat d'alumnes titulats de les carreres vinculades a l'àrea de les TIC, baixarà i per al 2014 el descens, adverteixen, serà del 40% respecte al 2007. La caiguda en l'alumnat de les carreres vinculades a la tecnologia en el període 2003/2004 diuen que ha estat del 40%, tot i que al voltant del 60% de les ofertes de treball en el sector requereixen d'un títol universitari, de grau mitjà o superior.

El bloc d'economía de EL PAÍS, del passat 19 de febrer de 2013, informava que la Comissió Europea alertava  que l'any 2015 hi hauria prop de 864.000 vacants an l'àmbit de les Tecnologies de la Informació (TIC).

Es tracta d'un sector que ja dona feina a més de 6,6 milions de persones a Europa (600.000 a Espanya), però que durant els darrers deu anys i malgrat la crisi, ha continuat experimentant un creixement de la demanda laboral superior a un 3% anual.

Malgrat aquestes dades positives del sector, a Espanya en nombre de matrícules universitàries en estudis TI ha caigut, des de el 2003,  prop d'un 40%.

En aquest sentit,  l'Institut Superior per al Desenvolupament d'Internet (ISDI) també assumeix que falten professionals al sector de la Tecnologia de la Informació i la Comunicació. Les empreses TIC espanyoles no troben professionals qualificats suficients, tot i que la demanda d'ocupació és cada vegada més gran en aquest sector.

Dades d'Infojobs demostren que les ofertes d'ocupació per professions relacionades amb Internet augmenten. Concretament, entre gener i setembre de l'any passat el portal va registrar 24.000 ofertes d'aquests llocs, especialment en l'àrea de la programació. I aquest augment anirà a més en els propers anys.

El sector TIC va començar a créixer gràcies, sobretot, a l'aparició i auge de les xarxes socials i l'ús d'Internet a les empreses.