Enginyeria Informàtica, el grau amb més demanda laboral

Segons l'anàlisi d'indicadors laborals d'Infojobs de febrer de 2019, el sector de la Informàtica i les telecomunicacions, no només és un dels sectors que ofereix millors oportunitats laborals a Espanya (pel que fa a salaris i competència per vacant), sinó que a més és clau en la generació d'ocupació al nostre país.

El mes de febrer passat es van registrar un total de 31.003 vacants en InfoJobs per al sector TIC, només superat pel sector de Comercial i vendes, que va acumular 47.944 vacants en la plataforma.

D'aquestes 31.000 vacants, el 40% requeria formació universitària i el 26% formació professional de Grau Superior. La carrera universitària que té més demanda per part de les empreses és l'Enginyeria Informàtica que aglutina el 40% de l'oferta, seguida de lluny per l'Enginyeria de Telecomunicacions amb un 10%.

Cal destacar que un 14% de les ofertes laborals del sector TIC corresponen a llocs de treball que fa 15 anys no existien com ara Big Data. Alguns dels perfils més sol·licitats en aquests moments són: responsable d'estratègia de negoci online, director de marqueting online, chief digital officer, data & analytics manager o cap de projecte Big Data. El salari anual d'aquests professionals es troba entre els 43.000 i els 55.000 euros