Enginyeria Informàtica i Enginyeria Industrial són, respectivament, la segona i tercera titulació més demandada per les empreses

Segons el 'VI Informe Spring Professional sobre Titulacions amb més sortides professionals' realitzat per Adecco i Infoempleo, els titulats universitaris lideren l'oferta d'ocupació al nostre país ja que el 43,5% de les ofertes de treball publicades requereixen que els candidats tinguin una carrera universitària. El segueix la Formació Professional de tècnic superior amb el 24% de les ofertes i un 18% demana tenir el Batxillerat o el títol de l'ESO. La possessió d'una titulació per tant no és garantia d'ocupació, però sí que és un factor destacat per les empreses quan han de seleccionar als seus empleats.

adecco

Administració i Direcció d'Empreses és la titulació més demandada per les empreses, però en segon lloc se situa l'Enginyeria Informàtica (que l'any passat estava situada en la quarta posició) i després d'ella, mantenint la seva tercer lloc, es troba Enginyeria Industrial.

adecco2

Quant a la distribució geogràfica, la Comunitat de Madrid és la regió que més ofertes publica adreçades als titulats universitaris, amb el 31,24% d'elles concentrades en l'autonomia; seguida per Catalunya, el País Basc i Andalusia. A l'altre extrem de la taula, les comunitats on menys es concentren aquestes ofertes són Navarra, Cantàbria i la Rioja.

Durant l'any passat, el sector de la Consultoria ser el que més ofertes per a universitaris publicar, seguida per  l'enginyeria Industrial i la Informàtica.

Pel que fa als idiomes, es pot apreciar el context d'internacionalització que existeix avui dia en el mercat laboral. 1 de cada 3 ofertes per a universitaris que es publiquen en el nostre país exigeix ​​el coneixement d'un altre idioma, sent l'anglès el més sol·licitat essent les enginyeries les que demanden de manera majoritària el coneixement d'una altra llengua als seus candidats, especialment en Enginyeria Electromecànica.