Estudi Randstad. Robòtica, mecatrònica, big data i desenvolupament d'aplicacions mòbils són les àrees amb més demanda de professionals

Braç robotic EPS (4)

Segons el darrer estudi realitzat per Randstad Professionals, la necessitat de perfils STEM (Science, Technology, Engineering & Mathematics) en el mercat laboral creix a un ritme del 14% anual. Aquesta dada contrasta amb l'elecció de formació per part dels professionals, ja que només el 7% dels estudiants està matriculat en titulacions directament relacionades amb aquestes àrees. Es preveu, per tant, un desajust entre l'oferta del mercat laboral i les necessitats de les companyies, una bretxa que augmenta any rere any i que arribarà al seu punt més elevat en 2030.

La Indústria també es posiciona com un dels sectors amb més demanda de professionals gràcies a l'automatització i l'aplicació de les noves tecnologies per al control de processos, la recopilació i la transmissió de dades. Randstad Professionals assenyala algunes especialitats dins d'Enginyeria Industrial, que es manté com una de les carreres amb millors sortides professionals. Aquestes són Mecànica, Mecatrònica, Electrònica i Robòtica.

Així mateix, el mercat laboral, tant a nivell nacional com internacional, necessita enginyers informàtics i de telecomunicacions. Els perfils demandats en aquest camp són cada vegada més específics, centrats en tres grans àrees: aplicacions mòbils, programació i Big Data. En concret, en el camp del Big Data es detecta la necessitat d'altres perfils complementaris als informàtics. És a dir, per a l'anàlisi en profunditat de les dades i l'extracció de patrons o resultats adequats, el mercat laboral demana professionals amb Matemàtiques, Física i Estadística, ja que el component funcional és més important que la variant tècnica.

Un dels aspectes que més valoren les empreses, sobretot en la incorporació de perfils acadèmicament elevats, és el coneixement d'idiomes i la capacitat de desenvolupar la seva activitat independentment de la ubicació de l'empresa o del treballador. L'actual mercat laboral no té fronteres. Es tracta d'un terreny internacional i els estudiants han de tenir-ho en compte a l'hora de la seva formació. La necessitat de desenvolupar la seva activitat en anglès es posiciona com un element imprescindible en la seva carrera professional.

No obstant això, les necessitats de les empreses augmenten, sobretot en llocs de responsabilitat, ja que es competeix amb professionals de tot el món. En aquest sentit, Randstad Professionals revela que en els últims anys ha augmentat de forma exponencial la demanda de professionals que tinguin capacitat per treballar en un tercer idioma. En el cas d'Espanya, a més de l'anglès, les companyies busquen alemany i francès, per treballar en aquests mercats. A nivell internacional, cal destacar el cas del xinès.

Podeu llegir l'article complet AQUÍ

A l''Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida es poden cursar els següents graus i màsters referenciats a l'estudi Randstad com a àrees demandades per les empreses:

- Grau en Enginyeria Informàtica
- Màster en Enginyeria Informàtica