Informe EPYCE 2017: l'enginyer informàtic és el perfil profesional más buscat per les empreses

Segons constata l'informe EPYCE 2017: Posiciones y Competencias más demandadas elaborat per l'Escola de Negocis EAE Business School en col·laboració amb la participació d'Associació Espanyola de Directors de Recursos Humans (AEDRH), la CEOE, Fòrum Insereix de la Fundació Onze i Human Age Institute, l’any 2017, la professió més demandada per les empreses a Espanya va ser la d'Enginyer Informàtic amb un 5,85% de la demanda. Desplaça aquesta als experts en big Data que aquest any es col·loquen en segon lloc juntamet amb els Operadores de Supply Chain amb el mateix percenttge del 5%. Destaca que la posició d'Operador de Supply Chain ha pujat 26 punts respecte a l'any anterior.

L'estudi avança que dins de dos o tres anys  “les posicions tecnològiques de big data (7,61%) i data science (4,57%) ocupen el primer i segon lloc com les més demandades”. Les enginyeries Industrial i Informàtica seran el tercer i quart lloc amb 4,06%, mentre que en les posicions comercials com a comerç digital (3,55%), consultor comercial (3,05%) i desenvolupament de negoci (3,05%) estarà entre el cinquè i el setè lloc.

En EAE agrupen les professions per famílies i el resultat és que les famílies de Tecnologia (30%) i Comercial (22%) coparan les posicions més demandes del mercat.

Respecte a les competències que les empreses requereixen, en funció del perfil, l'estudi conclou que, en els Junior, el compromís (12%) se situa com la competència més demandada en el present i també dins de tres o quatre anys. En segon lloc, és el Treball en Equip (9%) i, en el futur, la segona competència més demanda és la Innovació (8%). En el present, Iniciativa amb 9%, Flexibilitat amb un 8%, Orientació a Resultats amb un 7% estan entre els primers llocs del Top 10 com les competències més demandades per als perfils Junior. En el futur, en el Top 10 es troben Flexibilitat (7,75%) i Treball en Equip (8,06%).