L'EPS coorganitza l'Olimpíada "Enginyeria en Edificació: construint amb enginy"

Aquesta tercera edició s'adreça a l'alumnat d'ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior i de Grau Mitjà d'Edificació i Obra Civil i d'Electricitat i Electrònica.

La Conferència de Directors d'Arquitectura Tècnica i Enginyeria d'Edificació (CODATIE) en col·laboració amb les universitats catalanes que imparteixen el grau en Arquitectura Tècnica i Edificació organitza, per tercer any consecutiu l'Olimpíada "ENGINYERIA EN L'EDIFICACIÓ: Construint amb Enginy".

L'Escola Politècnica Superior, que ofereix des del curs 2005-06 el grau en Arquitectura Tècnica i Edificació, és doncs una de les instituicions organitzadores, juntament amb la Universitat de Girona i la Universitat Politècnica de catalunya.

L'Olimpíada té com a objectiu és la promoció de la cultura científica, de la tecnologia i de la innovació, entre l'alumnat d'ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior i de Grau Mitjà d'Edificació i Obra Civil i d'Electricitat i Electrònica, en l'àmbit de l'Enginyeria en l'Edificació, a fi de despertar vocacions entre els i les escolars.

Aquesta Olimpíada proposa el desenvolupament d’un projecte que relaciona l’enginyeriaen la edificació amb la sostenibilitat, tracta de fomentar la sensibilitat i el respecte pel medi ambient i descobrir, aprendre i valorar la contribució de la ciència i la tecnologia, així com a comprendre els elements i procediments fonamentals de la investigació i dels mètodes científics.

La posada en valor dels projectes desenvolupats es concep com una instància més d’aprenentatge i no representa un judici crític sobre el coneixement de l’estudiantat o la tasca dels equips docents.

Vols participar?

Els equips estaran constituïts per un mínim de dos/dues alumnes i un màxim de cinc. A més, per entrar en la competició, cada equip haurà d'estar acompanyat per un professor o professora coordinador/a del projecte; la seva missió serà guiar a l'alumnat durant la competició. El tutor o tutora no serà comptat com a integrant de l'equip i podrà guiar més d'un equip.

A nivell autonòmic (semifinals) s’elegirà un projecte guanyador (finalista) en cada categoria (ESO, Batxillerat, CFGS i CFGM) que rebrà un premi. Els projectes guanyadors de cada categoria es presentaran a la final estatal.

A nivell autonòmic el premi per a l'equip finalista de cada categoria serà per un valor de 250 €. A nivell estatal els premis per als equips de cada categoria seran de:

• 1º 1000€
  • 2º 500€
  • 3º 250

CONVOCATÒRIA I BASES   |    Formulari d'inscripció (del 10 al 31 de gener de 2023)

En la primera edició de l'Olimpiada "Enginyeria en l'edificació: construint amb enginy", celebrada el curs 2020-21, l'Institut Torre Vicens de Lleida va aconseguir el primer premi en la categoria CFGS d'Edificació i Obra Civil amb el seu projecte M.E.R.C.H. HAUS.

Membres de l'equip: Carles Llovera Freixanet, Marc Mateo Gómez, Eusebiu Mircea Stef, Hugo Pueyo Mateos i Roc Sastre Terrats
Professors coordinadors del projecte: Xavi Baches Lumbierres i Maragda Peguero Regué

Més informació: http://www.eps.udl.cat/ca/noticies/Alumnes-del-CFGS-de-Projectes-dEdificacio-de-lInstitut-Torre-Vicens-visiten-lEPS/

En la segona edició de l'Olimpiada "Enginyeria en l'edificació: construint amb enginy", celebrada el curs 2021-22, l'Institut Torre Vicens de Lleida va estar l'equip guanyador de la fase autonòmica en la categoria de CFG Samb el seu projecte Thermal Revamp.

Membres de l'equip: Eusebiu, l'Hugo, en Marc i l'Alejandro
Professors coordinadors del projecte: Sandra Fernández

Més informació: https://www.eps.udl.cat/ca/noticies/Lequip-de-linstitut-Torre-Vicens-guardonat-en-la-II-Olimpiada-Enginyeria-en-lEdificacio-Construint-amb-Enginy-visita-lEPS/