L'EPS copa els premis de la 3a edició del Concurs Idea de Desenvolupament d'Idees de Negoci Innovadores

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa

John Amin, graduat d'Enginyeria Electrònica, Industrial i Automàtica  i Joan Folguera, graduat en Administració i Direcció d'Empreses, han estat premiats amb els 4.000 euros del projecte guanyador de la tercera edició del Concurs Idea -en la modalitat general- que convoquen la Universitat de Lleida (UdL), l'Ajuntament d'Alcarràs i GLOBALleida per impulsar la creació d'empreses innovadores i/o basades en coneixement tecnològic promogudes per estudiants, graduats o investigadors en formació.

Invelon Tecnhologies: Invelon Bionics, és un projecte de creació de pròtesis biòniques ultra-realistes no invasives per suplir un membre o la part d'un membre de l'aparell locomotor, tot utilitzant l'escaneig i la impressió 3D.

En John i en Joan ja van ser premiats pel centre Yuzz Lleida en el seu programa "Joves amb idees" gràcies al seu innovador projecte de fabricació de pròtesis humanes amb impressores 3D a preu low cost. Podeu veure tota la informació AQUÍ

Foto: UdL

El segon premi d'aquesta modalitat ha recaigut en Oriol Liarte i Adrià Mateo, estudiants del Màster en Enginyeria Industrial, i Joel Rosell, estudiant del grau d'Administració i direcció d'empreses de la UdL, pel projecte Omnisurface, l'estalvi del benestar.

Es tracta d'un sistema calefactor que redueix el consum d'energia destinada a escalfar interiors que aprofita la mateixa escalfor que desprèn el cos humà amb un dispositiu que s'instal·la a les parets. Quan el dispositiu està encès, tota la radiació tèrmica que perd el cos li és retornada gràcies al dispositiu. D'aquesta manera, es redueixen les pèrdues energètiques corporals  i per aquesta raó, es pot sentir el confort tèrmic a una temperatura més baixa, expliquen els seus autors, que han estat guardonats amb 2.000 euros.

L'Oriol i l'Adrià ja van guanyar amb Omnisurface el concurs "Les idees es mouen" organitzat per Endesa i la Fundació Universitat-Empresa i van rebre una remuneració econòmica de 3.000 euros i una beca d'iniciació professional en el programa STEP de la FUE, amb formació acadèmica i pràctiques pagades a Endesa.  Podeu veure tota la notícia AQUÍ.

CubHYZ0XYAQFlgL

.