L'EPS mostra part del seu talent en el Dia de la Ciència al Carrer

l'Escola va oferir dos tallers ineractius per a tots els visitants, un dedicat a l'Escaneix 3D i l'altre als Biosensors.

Com ja ha estat habitual en els darrers anys,  aquest passat dissabte 26 de maig, l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida va participar activament al Dia de la Ciència al Carrer de Lleida, que organitza el Centre de Recursos Pedagògics del Segrià, amb les següents activitats: un taller d’Escaneig 3D i un taller de Biosensors. Scalextric inMind.

La Ciència al carrer és una fira on divulgadors de la ciència, investigadors, professors, empreses i 38 col·legis i instituts de secundària han mostrat el seu treball tot intentant fomentar la curiositat, la inquietud, la pregunta, l’esperit crític i l’escepticisme davant les explicacions irracionals. Les demostracions es van desenvolupar per la tarda, entre les 16.00h i les 20.00h. En aquesta edició es va realitzar la presentació de Stem.cat, el Pla d’impuls de les vocacions científiques, tecnològiques, en enginyeria i matemàtiques que es va posar en marxa a principis de curs per promoure aquests estudis, especialment entre les noies.

L’EPS aquest any ha apostat per portar al carrer dos tallers. Un sobre l'Escàner 3D i un altre sobre Biosensors: Scalextric inMind, sobre dispositius que llegeixen l'activitat cerebral i permeten interactuar amb software o hardware informàtic. En aquest cas comproven com es pot interactuar amb un cotxe en un Scalèxtric mitjançant un dispositiu Emotiv EPOC que és un dispositiu BCI (Brain Computer Interface).