L'EPS participa activament en la 27a Setmana de la Ciència

En el marc de la 27a edició Setmana de la Ciència s’organitzaran tot un munt d’activitats de disseminació de la ciència arreu del nostre territori de l'11 al 20 de novembre de 2022: Jornades de portes obertes, activitats virtuals, exposicions, tallers científics..., una gran oferta científica diferents formats a l’abast de tothom!

La Setmana de la Ciència s’adreça a tots els públics i té com a objectius fonamentals apropar la ciència i la tecnologia a la ciutadania i fomentar les vocacions científiques entre els més joves.

Per a l’edició d’enguany proposem com a fil conductor la innovació i el coneixement local com a motor de creixement, posant en valor els actius en innovació i ciència que hi ha arreu del país. En paral·lel, l’SC fomentarà la participació activa de la ciutadania en les diferents etapes del procés de recerca científica.

La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) que compta amb el suport de nombroses institucions i entitats en l’àmbit de la recerca i de la disseminació de la ciència i la tecnologia.

L'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida hi participa activament amb la realització d'una sèrie de tallers divulgatius:

Taller: Vols conèixer les reaccions químiques?

Descripció: Una reacció química és un procés pel qual una o més substàncies químiques es transformen en altres amb propietats diferents. Les reaccions químiques formen part de la nostra vida i el seu estudi a petita escala ens ajuda a entendre moltes coses. En aquesta activitat els alumnes coneixeran diversos tipus de reaccions químiques a partir de productes quotidians i aprendran a distingir-les.

Responsable del taller: Professorat EPS Campus Igualada.

Adreçat al nivell: 4t ESO, 1r i 2n Batxillerat.

Dates i horaris:

• 8 de novembre de 10 a 12 hores
  • 10 de novembre, de 10 a 12 hores.

Modalitat del taller: Presencial

Lloc:  Aquests tallers es realitzarà al Campus d'Igualada de la Universitat de Lleida.

Places limitades: Màxim  20 alumnes per taller.

Contacte:  ice.secundaria@udl.cat – 973703372

Taller: El món de la recerca en l'àmbit energètic

Descripció: Xerrada on s'introdueix a l'alumnat en el món de la recerca i el seu paper en la societat actual. Consta de tres parts. Parlarem dels reptes dels recursos energètics i canvi climàtic, la necessitat de fer recerca en energia i com s'està fent actualment, en una tercera part, s'exposa un projecte real que ha donat lloc a una tecnologia patentada en els darrers anys, com a cas d'èxit.

Responsables del taller: Professorat de l'EPS de la UdL.

Adreçat al nivell: 3r i 4t d’ESO, Batxillerat

Dates i horari:

• 14 de novembre, de 10 a 11
  • 14 de novembre, de 11 a 12
  • 16 de novembre, de 10 a 11 BLOQUEJAT
  • 16 de novembre, de 11 a 12 BLOQUEJAT
  • 18 de novembre, de 10 a 11 BLOQUEJAT
  • 18 de novembre, de 11 a 12 BLOQUEJAT

Lloc de realització: Escola Politècnica Superior, Campus de Cappont, Universitat de Lleida

Modalitat del taller: Presencial

Contacte: ice.secundaria@udl.cat - 973703372

Taller: Descripció del funcionament i aplicacions de les impressores 3D

Descripció: En aquest taller s’explicarà el concepte d’impressió 3D i el maquinari i programari que es necessita per convertir un disseny realitzat a la pantalla de l’ordinador en una peça sòlida. Es mostraran algunes de les peces construïdes amb les impressores 3D del Laboratori de Robòtica.

Responsables del taller: Professorat EPS

Adreçat al nivell:  3r-4t d'ESO, Batxillerat

• Data: 15 de novembre
    • Taller 1: 10.00h - 11.00h   BLOQUEJAT
    • Taller 2: 11.00 - 12.00 h   BLOQUEJAT

Places limitades: Màxim  30 alumnes per taller.

Modalitat: Presencial

Contacte:  ice.secundaria@udl.cat – 973703372

Taller: Sistema de control electrònic d’un motor de corrent continu

Descripció:  En aquest taller s’explicarà com es realitza el control electrònic d’un motor dels denominats de corrent continu. El sistema de control electrònic s’ha implementat en un microcontrolador ARM i consta d’un controlador proporcional, integral i derivatiu (PID). Es descriurà el procés que s’ha seguit per controlar aquest motor de forma òptima.

Responsables del taller: Professorat EPS, UdL

Adreçat al nivell:  3r-4t d'ESO, Batxillerat i FP

• Data: 17 de novembre
    • Taller 1: 10.00h - 11.00h   BLOQUEJAT
    • Taller 2: 11.00 - 12.00 h

Modalitat: Presencial

Taller: Paisatge sonor

Descripció:  En aquest taller es presentarà a l'alumnat dispositius tecnològics per enregistrar i amplificar el so i tot seguit es proposarà una escolta atenta dels fenòmens acústics que caracteritzen l'entorn de l'Escola Politècnica Superior de la UdL.

Responsables del taller: Dr. Ferran Lega, EPS, UdL

Adreçat al nivell:  ESO i Batxillerat

Data provisional:

• 29 de novembre

Horari: disponibilitat diversa al llarg de tot el matí

Modalitat: Presencial

Places limitades: Màxim 20 alumnes.

Contacte:  ice.secundaria@udl.cat - 973703372