L'EPS present a la 23a Setmana de la Ciència

Organitza tres tallers adreçats a alumnat de Primària, Secundària i Batxillerat

Del 9 al 18 de novembre se celebra la 23ª Setmana de la Ciència, amb tot un munt d’activitats de divulgació científica arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs, tallers científics… tot un ventall de possibilitats a l'abast dels alumnes pre-universitaris.

La Setmana de la Ciència és una activitat promoguda per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. El seu objectiu és apropar l'alumnat de Primària, Secundària i Batxillerat del nostre territori a diverses realitats científiques i tecnològiques que es desenvolupen en el si de la Universitat de Lleida. Entre el 9 i el 18 de novembre, se celebraran diverses activitats de divulgació científica, com ara exposicions, xerrades, jocs, tallers científics per a infants i joves, tallers de formació per al professorat… Es tracta d'un ventall de possibilitats a l’abast de les escoles i instituts de les Terres de Lleida.

Els temes centrals de l’edició d’enguany són:

• El patrimoni cultural, amb motiu de la celebració de l’Any Europeu del Patrimoni Cultural que promou la Unió Europea.
  • La figura i l’obra de Pompeu Fabra, amb motiu de la celebració dels 150 anys del naixement del lingüista i gramàtic català, celebració promoguda per la Generalitat de Catalunya.
  • La figura del prestigiós físic nord-americà Richard Feynman, amb motiu de la celebració del centenari del seu naixement, promoguda pel Grup de Comunicació i Divulgació de la Nanotecnologia, EspaiNano.

Com cada any a Lleida, l'equip de l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat de Lleida s'encarrega de coordinar el conjunt d'activitats i l'Escola Politècnica Superior (EPS) hi col·labora activament amb la realització d'una sèrie de tallers. Enguany l'EPS organitza els següents tallers:

- 15 i 16 de novembre (4 tallers): Creació d'una interfície d'usuari amb C# per controlar Arduino.

- 19 de novembre (3 tallers): Piles de combustibles. Principis bàsics i perspectives de futur.

- 19 de novembre (3 tallers): Control de motors elèctrics.