La FLL Lleida vibra amb la victòria de l'equip de Vedruna Mollerussa, els Vemo Lego Players

Als de Mollerussa els acompanyaran a la Final Nacional us altres mollerusencs, l'equip Epic lego Bulls de La Salle Mollerussa

L’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) ha viscut aquest matí una nova edició del torneig classificatori de la FIRST LEGO League que, a més a més arribava  a la seva 11a edició!

L'any passat la situació sanitària desaconsellava la celebració d'aquest esdeveniment en format presencial i és per això que es va prendre la decisió d'organitzar la FLL 2021 en format en línia.

Aquest dissabte 5 de març la FLL Lleida ha tornat en format presencial a les instal·lacions de l'Escola Politècnica Superior al campus de cappont. Una presencialitat, però amb aforament controlat i cita prèvia per als equips participants en les modalitats FLL Challenge -joves d'entre 10 i 16 anys- que han participat en l'edifici de l'EPS, i FLL Explore -nens i nenes d'entre 6 i 9 anys- que ho han fet en l'edifici Polivalent 1.

La competició FLL EPS Lleida 2022 compta amb la participació de 22 equips FLL Challenge i 17 equips de FLL Explore. En total vora 300 joves de 20 col·legis i instituts de les comarques de Lleida i Barcelona.

FLL Challenge:

FLL Explore:

El repte d'aquesta edició de la FLL Challenge i Explore ha estat Cargo Connect: “La humanitat sempre ha confiat en la innovació del transport per a traslladar persones i béns per tot el món. Avui, com a societat global, continuem millorant la nostra qualitat de vida amb un lliurament de béns i serveis més ràpida, segura i eficient, i millors vies per a l'exploració i el descobriment. La temporada 2021-2022 se centrarà en el transport, explorant els avanços tecnològics i els desafiaments globals als quals s'enfronta la humanitat, demanant a la nostra comunitat que construeixi solucions creatives que revolucionin el futur.”

Tota la competició s'ha realitzat sota els pilars fonamentals de la FLL i els seus valors: celebrant el descobriment, gaudint del treball en equip i fomentant la cortesia professional.

En una edició encara marcada per la situació sanitària i econòmica cal destacar l’esforç i la voluntat de continuar apostant per la celebració de la FLL que han mostrat en tot moment les institucions  i les empreses patrocinadores implicades per afrontar i assumir  la realització d’un esdeveniment d’aquesta magnitud i en un format innovador:

• Consell Social UdL
  • Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària de la UdL
  • Ajuntament de Lleida
  • Diputació de Lleida
  • SEMIC
  • PLUSFRÉSC
  • INDRA
  • IFR
  • LLEIDA.NET
  • GFT

A més a més, aquest any la FLL s'ha tornat a emetre en rigorós directe per LLeida TV; Més de cinc hores de retransmissió en directe i per streaming a tot el món de la competició de robòtica i tecnologia educativa de l’EPS de la UdL, amb un ampli desplegament tècnic i humà i un compromís i professionalitat excepcional que, des de l'Escola Politècnica Superior, volem lloar i agrair.

Els equips FLL EPS Challenge premiats han estat:

• 1r Premi Ingeniera Soy - UdL  al Guanyador (amb accés a la Gran Final Nacional): Vemo Lego Players- Vedruna Mollerussa (Mollerussa)
  • 2n Premi Ingenieria Soy - Paeria al Guanyador (amb accés a la Gran Final Nacional): Epic Lego Bulls- La Salle Mollerussa (Mollerussa)
  • 1r premi Diputació de Lleida als Valors FIRST LEGO League: RoboTech- Col·legi El Carme (Lleida)
  • 2n premi PlusFrésc als Valors FIRST LEGO League: Enginyers Minimalistes- FEDAC Guissona (Guissona)
  • Premi Semic al Projecte d'Innovació: B2LK- Institut Ermegol IV (Bellcaire d'Urgell)
  • Premi IFR al Disseny del Robot: ADS Pack- Institut Els Planells (Artesa de Segre)
  • Premi GFT al Comportament del Robot: Santa Anna Team- Col·legi Santa Anna (Lleida)
  • Premi Consell Social UdL a les Joves Promeses: Time Breakers- Vedruna Balaguer (Balaguer)
  • Premi EPS a l'Excel·lència en Enginyeria: EpsilonVIARO- Viaro Global School (Sant Cugat del Vallès)
  • Premi Lleida.net a la l'Entrenador: TerresBot- Institut Terres de Ponent (Mollerussa)

Els dos equips guanyadors del torneig classificatori FLL EPS Lleida accediran a la Gran Final FLL Espanya que se celebrarà el  2 d'abril al Palacio de Congresos de Torremolinos (Málaga).

Finalment, cal destacar que en aquesta edició mourà un gran nombre de voluntaris; molts d’ells vinculats a la Universitat de Lleida (PDI, PAS i alumnat, com l'associació Lleidahack) i que treballaran per aconseguir que la FLL 2022 sigui un èxit! Gent entusiasta, responsable i compromesa que gaudeix fent feina amb els més joves i que, ben segur, faran de la FLL una experiència inoblidable per als equips.