La WRO Lleida es consolida en la seva 4a edició amb 32 equips participants

Engijoc i l'EPS organitzen la World Robot Olympiad a Lleida

Participant a la segona edició de la WRO Lleida

L'Auditori del CCCT del campus de Cappont va acollir aquest dissabte, 16 de juny, el 4t Torneig Local de la WRO Lleida, organitzat per ENGIJOC i l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL). Una oportunitat única perquè els joves entrin en contacte amb la ciència, la tecnologia i l'enginyeria d'una manera divertida i innovadora en l'àmbit d'una experiència de caràcter internacional amb l'objectiu de fomentar les vocacions científiques i tecnològiques en els més joves. Més enllà del factor competitiu, la WRO fomenta el treball en equip i l’autonomia grupal dels participants, i potencia la creativitat, la iniciativa personal, la resolució de problemes i les competències comunicatives dels nens, nenes, nois i noies.

La World Robot Olympiad és una competició de robòtica educativa d’àmbit internacional on els participants lluiten per assolir uns reptes plantejats. Aquesta competició, organitzada per World Robot Olympiad Advisory Council, neix als països asiàtics l’any 2000 i amb els anys s’amplia a la resta del món. L’any 2013 s’inicia a Espanya promoguda per la fundació EducaBot. El 2015 arriba a Lleida de la mà d’ENGIJOC i l'EPS de la UdL amb 7 equips; En aquesta quarta edició ja ha comptat amb un total de 32 equips que han disputat el Repte REGULAR amb les categories Junior i Rookie (nascuts del 2003 al 2005) i Elementary i Start (nascuts del 2006 al 2011), amb la participació de 27 equips. I, com a novetat, també es va disputar el Repte FOOTBALL, amb categoria única per a joves nascuts entre el 1999 i el 2008. Un total de 32 equips participants, quasi bé duplicant la participació de l’edició anterior.

En concret, els equiops participants d'aquest any han estat:

EQUIP

MANINBLACK

Loopa

Andorra

En aquesta edició el tema dels reptes REGULAR girava entorn el malbaratament dels aliments i l’Agricultura de precisió.  Les Categories Start i Elementary havien de resoldre un repte en el qual havien de classificar la fruita segons el seu estat per tal d’aprofitar-la al màxim i reduir-ne el malbaratament. En el cas de les categories Rookie i Junior els participants van haver de programar els seus robots perquè plantés plantes segons la qualitat del sòl, d’aquesta manera les plantes es puguin adaptar millor al medi.

Els guanyadors de cada categoria tenen plaça a la Final Nacional que se celebrarà a Platja d'Aro el 15 i 16 de setembre (The King of robots, Arobot Nano, FEM1 i LEGO Masters). En el cas de la Categoria Junior també té plaça l'equip que ha quedat en segona posició, Jocelyne Bell, ja que en aquesta categoria el nombre d'equips participants va ser tan nombrós que es van poder oferir dues places.

En la categoria Elementary els guanyadors van ser "Arobot Nano" de Platja d'Aro, els quals ja estaven classificats en un altre torneig i ja venien amb la seva plaça assegurada. És per això que els segons classificats, "AV Shark IFA" de La Seu d'Urgell, serà l'equip que anirà a la Final Nacional amb la plaça del torneig de Lleida.

Les Categories Elementary i Junior del repte REGULAR i els participants del repte FOOTBALL, a més, també podran optar per guanyar la plaça per la Final Internacional, que se celebrarà a Tailàndia el 16 i 17 de novembre.

Finalment la classificació va quedar definida de la següent manera:

Pel que fa a la competició de Football, la classificació final va ser:

Un any més la competició es va desenvolupar amb èxit! Estem contents que tothom, participants i espectadors, vam poder gaudir de la robòtica i la tecnologia en una jornada competitiva i festiva.

Destacar també l’organització de tallers i demostracions paral·leles, en concret d’impressió 3D a càrrec de l'empresa Intech 3D i una ludoteca a càrrec del Grup Mestre.

I tot això ha estat possible gràcies als nostres patrocinadors: Plusfresc, Agrifoog, A.Miquel i Arts gràfiques Molino.