La robòtica i la diversió, protagonistes de la 2a edició de la WRO a Lleida

IMG_3281

L'Auditori del CCCT de la Universitat de Lleida (UdL) va acollir aquest passat dissabte el 2n torneig classificatori de la World Robot Olympiad Lleida (WRO) de la mà de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) i de l'empresa ENGIJOC. Una oportunitat única perquè els joves entrin en contacte amb la ciència, la tecnologia i l'enginyeria d'una manera divertida i innovadora en l'àmbit d'una experiència de caràcter internacional amb l'objectiu de fomentar les vocacions científiques i tecnològiques en els més joves.

IMG_3248

La WRO és una competició de robòtica a nivell mundial adreçada a joves estudiants d'entre 7 i 15 anys que va iniciar-se l'any passat a Lleida amb 7 equips i que, en aquesta segona edició ja ha comptat amb un total de 15 equips procedents de Lleida, Tàrrega, Bellcaire d'Urgell, Mollerussa, Artesa de Segre, Almenar, Vallbona de les Monges, la Pobla de Segur, però també de fora de la província, en concret de Platja d'Aro i Madrid.

IMG_3279

L'equip format per dos alumnes de cinquè i un de sisè de primària de l'Escola Pia de Tàrrega ha resultat vencedor de la categoria Elementary, que consisteix en construir un robot i programar-lo amb la missió de netejar l'escola, agafant els residus que hi ha al tauler i deixant-los a la zona indicada. L'equip "Pia Robots" ha aconseguit la màxima puntuació possible a la seva categoria i, per tant permetrà als alumnes vencedors participar a la final de la World Robot Olympiad de l'Estat Espanyol que es realitzarà a Logronyo el proper 10 de setembre.

IMG_3367

Pel que fa a la categoria Junior High la victòria va recaure sobre l'equip de l'Escola Els Estanys de Platja d'Aro "Arobot dangerous", que tot i aconseguir amb aquest resultat plaça per a la final estatal, van renunciar-hi a favor de l'equip classificat en segona posició, l'INS d'Almenar.

IMG_3390

Imatges