Marc Coll i Joan Palau, alumnes de l'EPS, primer i segon classificats al Premi Explorer Lleida

DSC_9716
Marc Coll, estudiant del GEEIA, guanyador del premi Explorer Lleida 2019 FOTO: UdL

Ahir dimarts 25 de juny de 2019, la Sala de Juntes de la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la Universitat de Lleida va acollir la final del programa Explorer, joves amb idees.

Els nou participants de l’Explorer Space Lleida de la UdL que van arribar a la final van exposar els seus projectes davant un tribunal format per representants de les institucions que promouen l’Explorer (Banco Santander, Ajuntament de Lleida, Universitat de Lleida i Centro Internacional Santander Emprendimiento - CISE).

Marc Coll, estudiant del Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica de l'Escola Politècnica Superior (EPS) va ser el guanyador d'aquesta edició del premi Explorer Lleida 2019 amb el projecte Uband i viatjarà a Sillicon Valley!

Val a dir que l'èxit de l'EPS no va acabar aquí perquè l'alumne de Grau en Enginyeria Informàtica, Joan Palau va ser guardonat amb el 2n premi pel seu projecte OpHome.

També cal mencionar que el tercer premi i el premi Explorer Woman van recaure en els alumnes d'Administració Direcció d'Empreses, Assier Falcó i Maria Mateo.

Els projectes seleccionats passaran directament a la final nacional que es realitzarà a Madrid al mes de novembre i on competiran per optar a premis econòmics de 30.000, 20.000 i 10.000 euros per finançar el seu projecte.

El programa Explorer, joves amb idees està organitzat pel Centro Internacional de Santander Emprendimiento (CISE) amb el mecenatge del Banco Santander a través de Santander Universidades.

Explorer és un programa per a l’impuls del talent jove i l’esperit emprenedor adreçat a joves d’entre 18 i 31 anys, que els ofereix durant 5 mesos suport, formació i assessorament per elaborar plans de negoci basats en idees innovadores.

L'Explorer s'integra a la plataforma impulsada per Santander X, i pretén connectar a les persones participants amb emprenedors i emprenedores de tot el món i accedir a recursos i contactes per avançar amb els seus projectes, elevant així l’emprenedoria a la seva màxima potència: creixement, escalat i internacionalització.

La Universitat de Lleida com a centre local col·laborador juntament amb l’Ajuntament de Lleida, es suma a la xarxa de 54 centres i més de 40 institucions locals públiques i privades, i acull en les seves instal·lacions del Campus de Cappont un Lleida Space.

La coordinació de l'Explorer a la UdL es vehicula a través de la Càtedra Santander d’Emprenedoria Universitària, que gestiona les activitats que es realitzen en el marc del programa i fa el seguiment, acompanyament i suport dels projectes participants.

A les persones inscrites al programa Explorer se’ls ofereix un ecosistema que promou el desenvolupament d’idees al mercat amb espais de coworking, seminaris amb emprenedors i emprenedores de diversos sectors, concursos interns i reptes, intel·ligència col·laborativa i accés a fòrums d’inversió.

Podeu consultar tota la informació de l'Explorer a www.explorerbyx.org o a la nova plataforma www.santanderx.com

Àrea de Comunicació - Oficina de premsa UdL: Un dispositiu de seguretat personal guanya l'Explorer Space Lleida. Dos alumnes de la Politècnica i dos d'ADE de la UdL, seleccionats per a la fase estatal

Més informació referent al premi Explorer (antic premi Yuzz):