Mercat de Tecnologia. L’EPS incentiva les vocacions tecnològiques i científiques als alumnes de secundària i batxillerat

Àrea de Comunicació – Oficina de Premsa UdL

El Campus de Cappont de la Universitat de Lleida ha rebut aquest matí més de 1.700 alumnes de Secundària i Batxillerat de 25 centres educatius que han participat en el 14è Mercat de la Tecnologia de la UdL, una trobada tecnològica finançada i organitzada pel Vicerectorat de Recerca de la UdL,  per l’Institut de Ciències de l’Educació de la UdL i l’Escola Politècnica Superior de la UdL en col·laboració amb altres institucions i empreses [veure], amb l’objectiu de potenciar les vocacions científiques i tecnològiques entre els nois i noies de secundària i batxillerat i on es van presentar més d’una cinquantena de ginys i experiments duts a terme per aquests estudiants.

En aquesta edició LA TECNOLOGIA I L’EDUCACIÓ han estat el tema transversal i fil conductor  dels treballs i projectes.

A banda de la mostra de projectes i treballs tecnològics de l’alumnat d’ESO,  BTX i Cicles Formatius del Mercat de Tecnologia, s’ha proposa un ampli ventall d’activitats paral·leles per poder completar la jornada: més de 25 activitats entre demostracions, exposicions, tallers, xerrades i visites …  moltes impartits per professorat de l’Escola Politècnica Superior de la UdL o centrades en les titulacions de l’Escola:

Taller de Criptografia: “La ciència dels secrets” Meritxell Jornada

Grup de Criptografia i Grafs. Departament de Matemàtica – Escola Politècnica Superior de la UdL

En aquest taller es mostren alguns criptosistemes simètrics clàssics. L’alumnat ha xifrat i desxifrat alguns missatges mitjançant aquestes tècniques.

Biosensors Jordi Virgili

Departament d’Informàtica i Enginyeria Industrial – Escola Politècnica Superior

En interacció persona ordinador s’utilitzen cada cop més dispositius que llegeixen l’activitat cerebral i permeten interactuar amb software o hardware. Aquest taller ha permès veure com es pot interactuar amb hardware (un cotxe en un scalèxtric) mitjançant un dispositiu Emotiv EPOC que és un dispositiu BCI (Brain Computer Interface).

Concentració solar fotovoltaica Joan I. Rosell

Departament de Medi Ambient i Ciències del Sol – Escola Politècnica Superior de la UdL

Descripció i observació in situ d’un concentrador experimental tipus Fresnel per producció mixta tèrmica-fotovoltaica i posada en funcionament d’una cuina solar tipus Scheffler en la terrassa del CREA.

Sistemes electrònics aplicats a l’autopilotatge Adolf Izquierdo

Departament d’Informàtica i Enginyeria Industrial – Escola Politècnica Superior

El taller mostra el prototip de cotxe en miniatura que implementa sistemes robòtics. S’ha pogut observar com la intel·ligència electrònica, ajudada de sensors i actuadors, pren el control total del vehicle.

Resistència de materials J. Ramon Castro i Josep Gasia

Departament d’Enginyeria Agroforestal – Escola Politècnica Superior de la UdL

L’elecció dels materials que conformen les façanes pot influir en el consum d’energia de l’edifici. En aquest taller s’ha vist quins materials s’utilitzen en l’arquitectura tradicional i la contemporània, com es transmet l’energia a través de les façanes i quins materials són els més adequats per a estalviar energia a l’edifici.

GALERIA FOTOGRÀFICA