Mercatec 2011 Lleida

00079Àrea de Comunicació. Oficina de Premsa UdL

Quasi 1200 alumnes d'ESO i Batxillerat de 17 centres de secundària de les comarques de Lleida participaran en la 8a edició del MERCATEC que es durà a terme el  7 i  8 d'abril a la UdL. La xifra representa un nou rècord de públic, convertint-se així en el Mercatec més gran que es realitza a Catalunya.

Aquesta iniciativa del departament d'Educació de la Generalitat, la Fundació Ètica Tecnologia i la Societat Enginycat, coordinada a Lleida per l'Institut de Ciències de l'Educació - Centre de Formació Continua de la UdL en col·laboració amb l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL, és una exposició de treballs i projectes de Tecnologia realitzats i presentats per estudiantat d'ESO i Batxillerat amb l'objectiu de fomentar el coneixement i els processos tecnològics.

Enguany s'hi presentaran 75 projectes en camps tan diversos com habitatge, mecànica, electricitat o electrònica.

Aquesta edició de Mercatec inclou, a més,  un total de 17 tallers, organitzats majoritàriament per professorat de l'EPS, en concret els tallers presentats pel PDI i PAS de l'EPS són:

TALLER DE ROBÒTICA M. Tresanchez, T. Pallejà, D. Font i M. Teixidó

DEMOSTRACIÓ DE PROJECTES D'ACCESSIBILITAT I ROBÒTICA. M. Tresanchez, T. Pallejà, D. Font i M. Teixidó, A. Guillaumet, I. Royo, J. lladós, O. Porta i G. Guàrdia

AVALUACIÓ D'INTERFICIES D'ORDINADOR MITJANÇANT EYE TRACKING J.M. Gimeno, R. M. Gil, A.Pascual i T.Granollers

FOTOGRAFIA D'APROXIMACIÓ EXTREMA. F. Guirado

GENERADOR SOLAR HÍBRID TÈRMIC I FOTOVOLTÀIC. J.I. Rosell

BLDC MOTORS A. Izquierdo

TALLER DE CRIPTOGRAFIA. N. Busom, O. Carro i S. Sisó

La resta de tallers, organitzats per professorat i alumnat de diversos instituts i entitats són: Fisica Pop (INS Guindàvols), Simulador de grua (Institut gaudí de la Construcció), Realització d'un Tangram amb rajoles (INS Joan Oró), Circuit sensible a la llum (CTI), lanterna de LED's (CTI)  i taller de joguets i autòmats (Museu de joguets i autòmats de Verdú).

També es podran visitar dos exposicions. Una, sobre Maquetes dels invents tecnològics més representatius de la humanitat, reproduïdes a petita escala, del Sr. Ramon Magem i l'altra, sobre Màgia i il·lusionisme al món dels autòmats, de Lluís Ribas, professor de secundària i mecànic conservador del Museu d'Autòmats del Tibidabo.