Rànquing CYD. Les branques STEM, pròpies de l'EPS, les més prometedores per al futur laboral

La Fundación Conocimiento y Desarrollo (CYD) va presentar ahir els resultats de la sisena edició del Rànquing CYD, en el qual s'analitza i puntua el rendiment de 73 dels 81 centres d'ensenyament universitària que hi ha a Espanya.

En aquesta ocasió hi ha una especial anàlisi de les branques més tècniques i científiques, que a Espanya compten amb una taxa de graduació que ronda el 25% i que haurien de continuar creixent per a suplir les necessitats del mercat de treball dels pròxims anys i adequar-se a les exigències de les empreses.

Aquestes branques, conegudes com les STEM (ciències, tecnologies, enginyeries i matemàtiques, per les seves sigles en anglès) s'han posicionat com les disciplines més prometedores per a aquells que pensen en el seu futur laboral.

El rànquing no tracta d'establir una classificació a l'ús, sinó que identifica fins a tres nivells de rendiment en 23 àmbits de coneixement. Així, cadascun pot valorar els aspectes que desitgi.

La classificació també ofereix una radiografia del rendiment universitari per regions. Seguint les dades dels centres, les comunitats millor situades són Catalunya, Navarra, Madrid i País Basc, mentre que a la cua estan Andalusia, Castella-la Manxa, La Rioja i Extremadura.