Presentació de la moto 3 de 250cc amb la que alumnes de l'EPS participaran a MotoStudent

Informació de l'esdeveniment
Inici:

BzAFmP5IMAARa5a

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

Ahir 2 d'octubre es va dur a terme la presentació de la moto que ha desenvolupat l'equip UdL Racing Engineering per participar en la competició interuniversitària coneguda amb el nom de Motostudent que tindrà lloc el proper cap de setmana al circuit de Motorland (Alcañiz).

Del 3 al 5 d'octubre es durà a terme al circuit MotorLand Aragón d'Alcañiz (Terol) el tercer certamen de la competició MotoStudent, promoguda per la fundació Moto Engineering Fundation (en endavant MEF). És un desafiament entre 30 equips universitaris de diferents universitats espanyoles, europees i de la resta del món que consisteix en dissenyar i desenvolupar un prototip de moto de competició Moto 3 de 250cc i quatre temps, que competiran amb la seva avaluació pertinent, en unes jornades que es duran a terme aquest proper cap de setmana.

L'equip que representarà a la UdL -EPS serà el UdL RACING ENGINEERING. És tracta d'un grup de 9 estudiants de les titulacions del grau en Enginyeria Mecànica i del grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, que comparteixen la passió pel motor (Axel Felis, Marc Castro, Gerard Mesalles, Oriol Faura, Norbert Burgués, Ricard Bordalba, Alejandro Solans, Alex Larruy, Jordi Capdevila), coordinats pel professor de l'Escola Politècnica Superior, Miquel Nogués.

IMG_2338

En aquesta edició els membres del UdL RACING ENGINEERING han dipositat la qüestió del pilotatge en la pilot soriana Cristina Juarranz.

Per al propòsit d'aquesta competició, l'equip universitari ha de considerar-se integrat en una empresa fabricant de motos de competició, per desenvolupar i fabricar un prototip sota uns condicionants tècnics i econòmics preestablerts. La competició en si mateixa és un repte per als estudiants, ja que en un període de temps de tres semestres han de demostrar i provar la seva capacitat de creació, innovació i l'habilitat d'aplicar directament les seves capacitats com a enginyers en comparació amb els altres equips de universitats de tot el món.

IMG_2295

L'objectiu principal és el treball en equip, ja que totes les parts estan estretament connectades. Cadascuna de les àrees es marca un objectiu principal a aconseguir:

CICLE: El desenvolupament d'un sistema per bieletes en la suspensió del darrere de la motocicleta per millorar la progressivitat i optimització del basculant.

XASSÍS: Disseny d'un xassís d'estructura de doble biga amb una relació resistència-lleugeresa més òptima.

ELECTRÒNICA: Implementar un sistema de seguretat electrònica i de telemetria.

REFRIGERACIÓ: Optimitzar el radiador per millorar la transferència de calor i evitar tot tipus de turbulències en la fuita.

L'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida participarà per segon cop en aquesta competició. En la primera edició, realitzada al 2010, l'equip UdL Racing Team va ser avaluat positivament tant els els test de presentació i revisió tècnica, així com en els test de proves estàtiques i dinàmiques. Aquest fet va possibilitar a l'equip participar en la cursa en circuit on va finalitzar en un gens menyspreable 16è lloc, per davant d'universitats com la Politécnica de Madrid i la Universidad Carlos III de Madrid.

[caption id="" align="alignnone" width="471" caption="Moto de l'equip UdL Racing Team, participant en l'edició de 2010"]041P1030072pFET[/caption] Si esteu interessats en conèixer més sobre aquesta inicitiva, podeu seguir tota l'actualitat des de el bloc, el facebook o el twitter del UdL Racing Engineering. Premsa 17 d'abril de 2013 diarisegre 05 d'abril de 2014 diarisegre 02 d'octubre de 2014 diarisegre La Mañana 03 d'octubre de 2014 diarisegre