L'EPS-UdL i l’ONCE impulsen ‘Tecnologia a cegues’ per a que estudiants de disseny web naveguin i experimentin sense veure

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Escola Politècnica Superior
Adreça:

Campus de cappont

Carrer de Juaume II, 69

Preu:
Activitat gratuïta
Organitza:
EPS i ONCE
Contacte:
Telèfon:
Email: afra.pascual@udl.cat
Web:
GRIGO UdL
Inici:
tecnologia a cegues

El proper dilluns 20 de febrer entre les 11.00 i les 13.00h, es durà a terme, al campus de Cappont- Universitat de Lleida (Carrer de Jaume II, núm. 69, Lleida), l’activitat ‘Tecnologia a cegues’, una iniciativa impulsada per l'Escola Politècnica Superior der la Universitat de Lleida en col·laboració amb l’ONCE Catalunya, on els participants experimentaran, en primera persona, els obstacles als quals s’enfronten les persones amb discapacitat visual en el seu dia a dia i, concretament, a l’hora d’utilitzar la tecnologia.

En l’activitat hi participaran una trentena d’estudiants del Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives, amb l’objectiu que “se sensibilitzin i que empatitzin amb persones que tenen altres maneres de percebre la vida, perquè en el futur puguin tenir-ho en consideració en els seus dissenys de sistemes interactius”, explica la professora de la UdL, Afra Pascual.

Els alumnes participaran en un esmorzar a cegues a la cafeteria del campus, on hauran de menjar amb un antifaç per entendre els obstacles als quals s’enfronta una persona cega o amb baixa visió durant el seu dia a dia.

L’activitat continuarà al Laboratori de disseny web de l’Escola Politècnica Superior, on navegaran per internet tal com ho faria una persona amb discapacitat visual greu: amb un lector de pantalles i utilitzant unes ulleres especials que simulen tenir baixa visió.

Hi participaran:

• Marcelino Cid, director de l’ONCE a Lleida.
  • Mayka Cruz, Tècnica de Rehabilitació de l’ONCE a Lleida.
  • Afra Pascual, professora associada al Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives de la Universitat de Lleida.
  • Estudiants del Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives de la Universitat de Lleida.

ASSUMPTE: Activitat Tecnologia a Cegues

Data: Dilluns 20 de febrer

Lloc i hora:

-11.00h: Esmorzar a la cafeteria del campus de Cappont, planta -1 Edifici Polivalent 1 (Carrer de Jaume II, núm. 71, Lleida).

-12.00h: Navegació web a cegues al laboratori DissenyLAB, planta baixa de l'Escola Politècnica Superior (Carrer de jaume II, 69, Lleida)