L'EPS acull la fase catalana de la Olimpíada Internacional de Física

Email: olimpiada@scfisica.cat
Inici:
logoSCFis

La Societat Catalana de Física (SCFísica) organitza les proves de la Olimpíada Internacional de Física – Fase Catalana per a seleccionar els representants catalans a la fase espanyola d’aquesta competició. Des de l’any 1996 la Societat Catalana de Física organitza la fase catalana de l’Olimpíada Internacional de Física. L’objectiu és realitzar un procés de selecció entre els estudiants d’ensenyament secundari (2n de batxillerat) amb bones actituds per a la comprensió de la física. Els estudiants seleccionats representen el conjunt de districtes universitaris catalans en la fase espanyola de l’Olimpíada Internacional de Física.

Amb l'objectiu de facilitar la participació, enguany les proves es realitzen en dues fases. La primera, telemàtica i oberta a tothom, que va dur-se a terme els passat dies 9 (test) i 16 de febrer (problemes) i la segona, presencial,  amb els escollits de la primera.

Per tal d’estalviar desplaçaments des de l’any 2000 les proves de selecció s’efectuen a Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona. La prova presencial serà l'1 de març en diferents seus de la UB, la UdG la UrV i la UdL.

A la universitat de Lleida la seu és l’Escola Politècnica Superior (Aula 2.06.A) i la prova està coordinada pel professor Daniel Chemisana.

La prova presencial començarà a les 15.30 hores i la durada màxima de les proves serà de tres hores i trenta minuts.

S'ha de portar calculadora, però no s'autoritzarà l'ús de les que portin informació emmagatzemada o puguin transmetre-la.

La fase espanyola, Olimpíada Española de Física (OEF), es realitzarà a Granada del 4 al 7 d'abril, i hi podran participar 13 representants catalans que hauran de competir amb els més de cent estudiants de tota Espanya. La SCFísica es fa càrrec de totes les despeses del viatge, l'allotjament va a càrrec de l'organització granadina.

LInternational Physics Olimpiad (IPhO) tindrà lloc a Isfashan (Iran) del 21 al 29 de juliol. L' Olimpíada Iberoamericana de Física (OIbF) serà a Mèxic al setembre. Totes les despeses van a càrrec de la Real Sociedad Española de Física (RSEF).