Nit Europea de la Recerca

Universitat de Lleida
Inici:
Nit europea recerca 2021

La Nit Europea de la Recerca és un esdeveniment públic dedicat a la divulgació de la ciència que se celebra cada any en més de 300 ciutats de 30 països d’Europa al mateix temps. El seu objectiu és apropar la recerca i els seus protagonistes al públic de totes les edats i donar a conèixer la recerca i la innovació de manera planera i divertida.

Des de la Universitat de Lleida, el grup de recerca GREiA, coordinarà totes les activitats gratuïtes que tindran lloc el dia 24 de setembre, amb l’objectiu de convertir, per un dia, el ciutadà en científic. Per això els investigadors i investigadores del territori aproparan a la ciutadania d’una forma lúdica el seu treball, els beneficis que aporten a la societat i la seva repercussió en la vida quotidiana. Tot això a través de diferents activitats, tallers i xerrades.

Cal destacar que malgrat que el gruix de l'activitat se centri en el divendres 24 de setembre, durant tota la setmana (del 20 al 25 de setembre) s'organitzen gran varietat de xerrades, de diferents temàtiques, tallers per tal que puguis posar en pràctica diferents aspectes de la recerca actual i… visites a diferents museus de la ciutat

Et perdràs aquesta edició de la Nit Europea de la Recerca?

PROGRAMA

Les xerrades i tallers amb vinculació directa amb l'Escola Politècnica Superior són:

• La recerca en el món de l’eficiència energètica. (Alvaro de Gracia, grup de recerca GREiA, INSPIRES, Universitat de Lleida). Els reptes mediambientals i econòmics que es plantegen pels propers anys fan que la recerca sigui una eina crucial i indispensable. En aquesta xerrada descobrirem les diferents línies de recerca que s’obren davant la realitat en la que ens trobem a nivell mundial.

• ALMIA: exemple d’aldea sostenible (Luisa F. Cabeza, grup de recerca GREiA, INSPIRES, Universitat de Lleida). El projecte Almia cerca l’objectiu de revaloritzar el patrimoni d’Almatret i convertir aquest poble de Lleida en el primer municipi de l’Estat en ser sostenible energèticament. T’agradaria saber més sobre què s’està fent en aquest poble?

• Visita diferents laboratoris de recerca del Campus de Cappont de la UdL (Luisa F. Cabeza, Directora del Centre d’investigació INSPIRES de la UdL). T’agradaria conèixer per dins els laboratoris que disposa la UdL per poder fer recerca? Visita’ls per sentir-te com un científic/a.

• Has sentit parlar del projecte ALMIA d’Almatret? (Gabriel Zsembinszki, grup de recerca GREiA, INSPIRES, Universitat de Lleida). Vine a conèixer el projecte ALMIA! T’explicarem què és ALMIA i com està transformant el poble. A més, podràs conèixer de primera mà les noves tecnologies que s’està instal·lant al pati de les antigues escoles dins del marc de dos projectes europeus H2020INNOVA MicroSOLAR i HYBUILD, on la Universitat de Lleida hi participa.