Anar al contingut principal de la pàgina
  • Anar a Notícies
  • Anar al Mapa web
  • Contactar
  • Anar a Accessibilitat
  • RSS
  • Anar al nostre Twitter
  • Anar a la nostra pàgina de Facebook
  • Anar a la nostra pàgina de Instagram
  • El nostre canal de Youtube
  • Anar al nostre Telegram
  • Icona de Globus terraqüiIdioma / Language
  • Wifi
  • Localització

Cerca...

Universitat de Lleida Universitat de Lleida
Escola Politècnica Superior
Informació per a... 
  •   ALUMNES
  •   FUTURS ALUMNES
  •   ANTICS ALUMNES
  •   EXCHANGE STUDENTS
  •   EMPRESES
  •   PROFESSORAT (PDI)
  •   ADMIN. I SERVEIS (PAS)
  • L'escola  
    • vista posterior�

      • Informació general
      • Organització
      • Instal·lacions
      • Departaments

      L'Escola Politècnica Superior pertany a la Universitat de Lleida i és un Centre amb més de vint anys d'història, basat en una alta qualitat tecnològica i en una sensibilitat envers les necessitats de l'entorn social i econòmic.

       Situació

       Com arribar

       Correu Obert - Queixes i Suggeriments

       contacta amb nosaltres

       

  • Estudis  
    • vista posterior

      • Estudis de Grau i Doble Grau
      • Estudis de PARS (Grau+Màster)
      • Estudis de Màster
      • Dobles Titulacions Internacionals
      • Estudis de Doctorat
      • Pla Antic (titulacions en procès d'extinció o extingides)

      L’Escola Politècnica Superior ofereix en dos campus diferenciats (Campus de Cappont a Lleida i Campus Igualada-UdL a Igualada) una àmplia oferta de titulacions de grau, doble grau, màster i doble màster, tant a nivell nacional com internacional, en els àmbits de l’enginyeria informàtica, l’enginyeria industrial, l’arquitectura tècnica i el disseny digital.

  • Recerca  
    • Imatge recerca

      • Portada
      • Centres de recerca
      • Grups de recerca

      Actualment, la UdL disposa de 94 grups de recerca que desenvolupen la seva activitat en àrees de coneixement molt diferents, dels quals 44 són grups consolidats reconeguts per la SGR i amb l’investigador principal membre de la UdL. 

      L’EPS aporta a l’estructura 9 grups de recerca que s’engloben un únic centre de recerca: Inspires UdL

  • Internacional  
    • Internacional

      • Portada
      • Informació general Mobilitat
      • Documentació
      • Dobles titulacions internacionals EPS
      • Minor Internacional Global Acting in ICT
      • Exchange Students
      • World Wide EPS Meeting
      • Segells Internacionals

      L’EPS és una escola altament tecnificada, que té com a línies estratègiques la internacionalitat dels seus estudis, la ocupabilitat dels seus estudiants i la creació de vocacions en l’àmbit de la tecnologia i l’enginyeria.

      En l’àmbit internacional s’ofereixen, dobles titulacions internacionals en tots els àmbits (informàtica, industrials i arquitectura tècnica) i en totes les titulacions (grau i màster).

       contacta amb nosaltres

  • Anar a Notícies
  • Anar al Mapa web
  • Contactar
  • Anar a Accessibilitat
  • RSS
  • Anar al nostre Twitter
  • Anar a la nostra pàgina de Facebook
  • Anar a la nostra pàgina de Instagram
  • El nostre canal de Youtube
  • Anar al nostre Telegram
  • Icona de Globus terraqüiIdioma / Language
  • Wifi
  • Localització
  • Inici
  • /Informació per...
  • /Futurs Alumnes
  • /Noies i TIC

Noies i TIC

Les eleccions acadèmiques i professionals segueixen, encara avui, marcades pels estereotips assignats a cadascun dels sexes, vinculats a rols socials masculins i femenins que mostren els homes en tasques més actives i amb iniciativa i les dones en rols més passius i amb menor iniciativa.

En aquest sentit, en l’elecció d’estudis s’observa que les carreres típicament femenines són les orientades a professions de tipus assistencial o l’ensenyament, mentre que les més masculinitzades estan orientades més a aspectes instrumentals (estudis d’enginyeria, informàtica, educació física…).

L'Escola Politècnica Superior organitza i/o col·labora en activitats que tene l'objectiu de canviar la incidència dels estereotips de gènere en l’elecció dels estudis universitaris i, en un futur per tant, la segregació en el món laboral i que permetin trencar amb la influència dels estereotips de gènere de cara a l’elecció de les carreres universitàries.

  • Women Techmakers
  • Per què no puc fer-ho?
  • Girls in ICT Day
  • Dones COEINF
  • ITscool
  • Informa+ica - CODDII
  • Technovation
  • 11F
 Descarregar Pdf

Women TechMakers Lleida

 Descarregar Pdf
  • Les noies tenim les mateixes oportunitats que els nois en l’àmbit tecnològic?
  • Les noies som menys vàlides que els nois en el camp de la tecnologia?
  • Perquè hi ha menys noies que noies en aquest àmbit?
  • Quines solucions podem proposar les noies per canviar aquesta tendència?
  • Com ens hi podem implicar cadascuna de nosaltres personalment per fer-ho?

Women Techmakers (WTM) és una iniciativa de Google a escala mundial per donar confiança, visibilitat, comunitat i recursos a les dones en el sector tecnològic, intentant trencar l’escletxa de gènere i el desequilibri actual. A l’estat espanyol tan sols hi ha organitzats vuit grups WTM.

La iniciativa ha arribat a Lleida de la mà el Google Developers Group Lleida (GDG), amb la col·laboració de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), el Parc Científic de Lleida (PCiTAL) i el passat 28 de març va viure la seva primera edició

 

L'edició WomenTechmakers 2020 s'havia de celebrar el passat 12 de març però l'activitat es va cancel·lar a causa de la crisi sanitària.

   Darrera modificació: dijous, 30 de d’abril de 2020
 Descarregar Pdf

Jornada Per què no puc fer-ho?

 Descarregar Pdf

El Centre Dolors Piera d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones conjuntament amb l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, amb el suport del Vicerectorat d’Estudiantatva organitzar la setena jornada “Per què no puc fer-ho?” Jornada de presentació dels estudis universitaris de la UdL sense estereotips de gènere, adreçada a captar alumnat femení i/o masculí en les titulacions en què aquest sexe està menys representat.

Les eleccions acadèmiques i professionals segueixen, encara avui, marcades pels estereotips assignats a cadascun dels sexes, vinculats a rols socials masculins i femenins que mostren els homes en tasques més actives i amb iniciativa i les dones en rols més passius, amb tasques relacionades amb la cura i amb menor iniciativa.

En aquest sentit, en l’elecció d’estudis s’observa que les carreres típicament femenines són les orientades a professions de tipus assistencial o l’ensenyament, mentre que les més masculinitzades estan orientades més a aspectes instrumentals (estudis d’electrònica, informàtica, educació física…). La jornada Per què no puc fer-ho? permet trencar amb la influència dels estereotips de gènere de cara a l’elecció de les carreres universitàries.

 

La Jornada Per què no puc fer-ho 2020 es realitzarà al'EPS el próxim 30 d'octubre 

   Darrera modificació: dijous, 30 de d’abril de 2020
 Descarregar Pdf

Girls in ITC Day

 Descarregar Pdf

Girls in ITC Day és celebra mundialment el quart dijous del mes d'abril amb l'objectiu d'impulsar les vocacions científiques i tecnològiques entre l'alumnat de Secundària i oferir una formació específica per a l'accés als estudis universitaris d'aquest àmbit per  a incentivar i encoratjar a les noies cap a una vida professional en el camp creixent de les TIC.

   Darrera modificació: dijous, 30 de d’abril de 2020
 Descarregar Pdf

Portal de Promoció de l’Enginyeria Informàtica en Femení

 Descarregar Pdf

PrEInF és una iniciativa de la comissió donesCOEINF, la comissió de gènere del Col.legi Oficial d’Enginyeria Informàtica de Catalunya, que es va estrenar amb motiu del Dia Internacional de la Nena i les TIC 2020.

En aquest portal es recullen testimonis d’enginyeres informàtiques que comparteixen com viuen la professió, amb la voluntat d’inspirar vocacions femenines i engrescar a les futures professionals de l’enginyeria informàtica,  que s’està configurant com un sector nuclear per al funcionament de la societat del segle XXI.

Més de 20 vídeos a la teva disposició, protagonitzats per enginyeres informàtiques d’arreu de Catalunya que cobreixen un ampli espectre en l’exercici de la professió: professores, investigadores, professionals, directives, analistes, desenvolupadores de software, dissenyadores, funcionàries de l’administració pública….

Clica les càpsules,, maximitza la pantalla  i descobreix més de les protagonistes que fan feines d’allò més interessants. Ja veuràs!

Us mostrem el vídeo de l'Alba Lamas, graduada i màster en Enginyeria Informàtica per l'Escola Politècnica Superior, a títol d'exemple

   Darrera modificació: dijous, 30 de d’abril de 2020
 Descarregar Pdf

ITscool

 Descarregar Pdf

El món digital és un reflex d’allò que passa al món físic i, per tant, les TIC ofereixen sortides professionals en tots els àmbits i sectors: des de l’agricultura o la ramaderia fins a la tecnologia aeroespacial. Podem trobar exemples de projectes digitals en àmbits tan diversos com l’educació, la sanitat, la creació cultural, l’atenció assistencial, el lleure, l’ecologia, l’economia, la política o el dret…

De fet, en qualsevol àmbit social, econòmic o de coneixement, trobarem exemples en què les TIC ofereixen solucions i, darrera d’aquestes solucions, sempre hi ha persones. Malauradament, encara poques d’aquestes persones són dones i això condiciona el món digital i les solucions que el nodreixen.

La diversitat social, cultural, ètnica i de gènere que trobem a la societat s’ha de plasmar de la forma més fidel possible a la societat digital i, d’entrada, un dels grans reptes és que les noies s’acostin primer a aquests estudis i, després, desenvolupin professions en aquest camp. 

Des d'ITscool es va pensar que podia aprofitar l’oportunitat que brinda el confinament pel CODID-19 per fer una activitat que convidi a reflexionar sobre tots aquests temes i van demanar a diverses enginyeres que gravessin un vídeo casolà explicant qui són, de quina manera ajuda les altres persones la feina que fan, i quan i per què van decidir estudiar en TIC.

Podeu veure tots aquests vídeos, com per exemple aquest que us publiquem, a https://projectes.xtec.cat/joemquedoacasa/dones-enginyeres/ i 

 

   Darrera modificació: dijous, 30 de d’abril de 2020
 Descarregar Pdf

Informa+ica - CODDII

 Descarregar Pdf

Informá+ica és una iniciativa de la CODDII que busca promoure i donar a conèixer el paper dels enginyers i enginyeres en informàtica que ocupen llocs de responsabilitat en empreses de diferents sectors. En aquesta sèrie de vídeos testimonials, exalumnes de diferents centres universitaris ens compten quin és el seu rol en l'empresa en la qual treballen, al mateix temps que ens donen les claus del que per a ells i elles és la informàtica.

Us deixem un dels vídeos de la iniciativa informa+ica. Podeu veure tots els vídeos dels exalumnes a https://informaticaesmas.com/nuestros-titulados

   Darrera modificació: dijous, 04 de de març de 2021
 Descarregar Pdf

Technovation Challenge Girls

 Descarregar Pdf

La Technovation Challenge Girls, impulsada per l’Associació Espiral, amb el suport de la Generalitat, compta amb la col·laboració de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida (UdL), del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida, de firmes vinculades al món tecnològic a través de l’Associació d'Empreses de Tecnologies de la Informació de Lleida (AETI) i de l’Ajuntament de Lleida.

Technovation Challenge, organitza aquest projecte a escala global que escull les millors apps entre les que es presenten des d’arreu del món, a través de diferents fases classificatòries.

El programa convida a noies entre 10 i 18 anys amb ganes d'aprendre a aprendre, a desenvolupar una aplicació mòbil com a solució a un repte social amb la col·laboració d'un mentor/a, per a fomentar el bon ús de la tecnologia com a mitjà per a millorar el món.

Ja fa dos anys que aquesta iniciativa es desenvolupa a Lleida. En la darrera edició les aplicacions digitals que van presentar proposaven l’aplicació de l’economia circular en l’intercanvi de material escolar, suport per a malalts d’Alzheimer, gestió de les emocions i un sistema de voluntariat per donar suport a persones benvingudes.

Un grup de professionals llencen missatges positius i motivadors en format per a les nenes Technovation Girls 2020. Podeu veure tots els missatges a https://www.youtube.com/channel/UCUqNE0UrffjCSjAcEEOFzeA/videos

   Darrera modificació: dijous, 30 de d’abril de 2020
 Descarregar Pdf

11 de febrer - Dia Internacional de les Dones i les Nenes a la Ciència

 Descarregar Pdf

L’11 de febrer se celebra el Dia Internacional de les Dones i les Nenes a la Ciència per tal de promoure la participació plena i en condicions d'igualtat de les dones i les nenes en l'educació, la capacitació, l'ocupació i els processos d'adopció de decisions en la ciència, i eliminar tota mena de discriminació contra les dones en les esferes de l'educació i l'ocupació, tot trencant les barreres jurídiques, econòmiques, socials i culturals per fomentar una major participació de les dones i les nenes i reconèixer-ne els seus èxits.

D'acord amb un estudi realitzat per l’ONU, la probabilitat que les estudiants dones acabin una llicenciatura, un mestratge o un doctorat en alguna matèria relacionada amb la ciència és del 18%, 8% i 2%, respectivament, mentre que la probabilitat per als estudiants homes és del 37%, 18% i 6%. La bretxa de gènere en els sectors de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques (STEM) persisteix a tot el món.

Aquest fet també es confirma si ens centrem en el nostre entorn proper i analitzem les dades a Catalunya. Malgrat que el nombre de dones matriculades a carreres universitàries supera al d’homes, la distribució és bastant desigual en les diferents branques d’estudi: mentre que en ciències socials i humanitats les dones representen el 60%, aproximadament; en les carreres de ciències aquest percentatge cau fins al 50% i, encara més, fins al 20% en el cas de les enginyeries i arquitectura.

El Dia Internacional de les Dones i les Nenes a la Ciència s va celebrar per primera vegada l'11 de febrer de 2016 i  també volem celebrar-ho des de l’Escola Politècnica Superior amb l'objectiu de fomentar les vocacions científiques i tècniques entre les noies!

Per això vam demanar a noies i dones professionals que ens fessin arribar la seva experiència en un vídeo curt de màxim 60 segons, explicant breument la teva experiència acadèmica i professional per tal de fer visible el fet que es possible ser noia/dona, estudiar una titulació tecnològica i treballar en l’àmbit tècnic, TIC, energètic, industrial, etc

11 FEBRER - Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència. Gema Sese

11 FEBRER - Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència. Montse Pujol

ES 11 FEBRER - Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència. Marta Chafer

ES 11 FEBRER - Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència. Alba Lamas

   Darrera modificació: dimarts, 23 de de febrer de 2021
L'escola
  • Informació general
  • Organització
  • Installacions
  • Departaments
  • Recerca
  • Consell de l'Estudiantat
  • Correu Obert - Queixes i Suggeriments
Informació Acadèmica
  • Normatives
  • Plans d'Estudi
  • Guies docents
  • Horaris i calendaris
  • Pràctiques
  • Matèries Transversals
Tràmits Secretaria
  • Portada
  • Matrícula
  • Altres tràmits de matrícula
  • Avaluació curricular
  • Treballs de Final de Grau / Màster
  • Altres tràmits administratius
  • Avisos / Actualitat
Estudis
  • Portada
  • UdL
  • |
  • Campus Virtual
  • |
  • Servei d'esports
  • |
  • Biblioteca
  • |
  • Consell Estudiant EPS
  • UdL
  • Campus Virtual
  • Servei d'esports
  • Biblioteca
  • Consell Estudiant EPS

Jaume II, 69 CP 25001 - Lleida, Catalunya (Espanya)

Pot posar-se en contacte amb nosaltres a través del nostre fomulari de contacte:

Telèfon: +34-973-70-2700 Fax: +34-973-70-2702 icona whatsapp+34 638086190

Xarxes socials
  • Ir a nuestro Twitter
  • Ir a nuestra página de Facebook
  • Ir a nuestra página de Instagram
  • Nuestro canal de Youtube
Escola Politècnica Superior 2020 © | Telf: +34 973 70 27 01
  • Inici
  • Avís legal
  • Contactar
  • Universitat de Lleida