8M, les #EPSersTechGirl per un món digital inclusiu: Innovació i tecnologia per a la igualtat de gènere

Acte central a l'EPS per commemorar el Dia Internacional de les Dones

L'EPS commemora el Dia Internacional de les Dones

El 8 de març l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) es va sumar a la celebració d'ONU Dones i Nacions Unides en el Dia Internacional de les Dones sota el lema: "per un món digital inclusiu: Innovació i tecnologia per a la igualtat de gènere".

El món digital, tan present avui en dia en les nostres vides, encara evidencia una escletxa de gènere en l'accés als recursos digitals, en la infrarepresentació professional i acadèmica, així com en el disseny i desenvolupament de la tecnologia en general.

La presència de noies i dones en l'àmbit tecnològic és escassa per la manca de referents femenins, per la repetició d'estereotips de gènere que promouen  la falta de confiança en les seves habilitats i prejudicis existents en l'imaginari col·lectiu respecte als enginyers i tecnòlegs.

Queda clar que la presència de noies i dones en l'àmbit tecnològic és escassa i des de les institucions, i en particular des de l'EPS, fa anys que es realitzen accions per intentar revertir aquesta tendència. La tecnologia no es pot permetre prescindir del talent femení!

Per aquest motiu, en el marc de la celebració del 8 de març, Dia Internacional de les Dones, es va proposar de dur a terme una acció que ajudés a donar visibilitat a les noies i les dones que estudien i treballen i a l'EPS: #EPSerTechGirls. Les noies i dones de l'EPS han de convertir-se en referents femenins que ajudin a les nenes a plantejar-se un futur professional en l'àmbit de la tecnologia.

Així doncs, a les 10:30h es van aturar les classes de l'EPS i totes les noies i dones de l'Escola (alumnes, PAS i PDI) es van trobar al jardí interior del Campus on es va llegir un text reivindicatiu i es va realitzar una fotografia.

L'acte va comptar amb la presència i participació del Sr. Miquel Pueyo, alcalde de Lleida, la Sra. Sandra Castro, Regidora d'educació, cooperació, drets i feminismes a la Paeria de Lleida, la Sra. Núria Camps, coordinadora de compromís social, igualtat i cooperació de la UdL, la Sra. Magda Valls, directora de l'EPS i de les alumnes de l'escola, Maria Navarro, Laura Haro, Núria Lesan i Maria Martínez.

Tanmateix, l'estudiantat, juntament amb el professorat delCampus Universitari Igualada-UdL també s'han reunit a l'exterior del campus i han fet la lectura del Manifest del 8 de març davant de l'edifici del Pla de la Massa. El Campus Igualada, compromès amb la igualtat.

Finalment, la professora de l'EPS, Tere Alsinet, va prendre la paraula en l'acte central institucional del 8 de març que es va realitzar a la plaça Blas Infante de Lleida a les 12.00h.