Els investigadors de l’EPS, Luisa F. Cabeza i Daniel Chemisana, aconsegueixen de nou l'ajut ICREA

ICREA Academia 2023 distingeix l’excel·lència de la seva recerca

La Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats ha distingit la tasca investigadora dels professors de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) Luisa F. Cabeza Fabra i Daniel Chemisana Villegas en la darrera convocatòria del programa ICREA Acadèmia 2023.

ICREA, Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats, es dirigeix a incentivar i recompensar l'excel·lència investigadora del personal docent i investigador (PDI) doctor amb vinculació permanent a les universitats públiques de Catalunya.

A banda de Chemisana i Cabeza, que l'acaben d'aconseguir per 5 anys més, actualment la UdL té vigents tres ICREA Acadèmia més: Ferran Barbé Illa, catedràtic laboral de Medicina respiratòria, també guardonat aquest any; Carolina Villacampa, de la Facultat de Dret, Economia i Turisme; i Flocel Sabaté, de la Facultat de Lletres. La selecció dels candidats a ICREA es basa en la revisió d'experts, on els únics criteris són l'excel·lència i el lideratge científics. Cadascun d'ells rebrà 40.000 euros anuals durant un període de 5 anys.

El reconeixement com a investigador ICREA Acadèmia implica la dedicació prioritària a activitats de recerca en una universitat pública de Catalunya durant els cinc anys de durada del programa. Així, el programa contribueix a intensificar la recerca que duen a terme professors universitaris que es troben en una fase totalment activa i expansiva de la seva carrera investigadora.

Els premis es lliuraran properament en una cerimònia oficial.

MÉS INFORMACIÓ:

Àrea de Comunicació – Oficina de Premsa UdL: ICREA Acadèmia pel professor de la UdL Ferran Barbé. Luisa F. Cabeza i Daniel Chemisana renoven ajut, dotat amb 200.000 euros repartits en cinc anys

Concedits 40 nous ajuts ICREA Acadèmia per impulsar el talent investigador a les universitats catalanes