L'EPS participa en la 28a Setmana de la Ciència

El campus Igualada-UdL acull el taller "Vols conèixer les reaccions químiques?"

En el marc de la 28a edició de la Setmana de la Ciència s’organitzaran tot un munt d’activitats de disseminació de la ciència arreu del nostre territori del 10 al 19 de novembre de 2023: Jornades de portes obertes, activitats virtuals, exposicions, tallers científics..., una gran oferta científica diferents formats a l’abast de tothom!

La Setmana de la Ciència s’adreça a tots els públics i té com a objectius fonamentals apropar la ciència i la tecnologia a la ciutadania i fomentar les vocacions científiques entre els més joves.

Enguany, la Generalitat de Catalunya impulsa la commemoració de l’Any Joan Oró, amb motiu del centenari del naixement del bioquímic Joan Oró i Florensa. Com a part d’aquesta iniciativa, la figura i trajectòria científica d’aquest cèlebre investigador lleidatà, referent internacional en l’estudi de l’origen de la vida, esdevindrà el fil conductor de la Setmana de la Ciència.

La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) que compta amb el suport de nombroses institucions i entitats en l’àmbit de la recerca i de la disseminació de la ciència i la tecnologia.

L'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida hi participa activament amb la realització d'un taller divulgatiu:

Taller: Vols conèixer les reaccions químiques?

Descripció: Una reacció química és un procés pel qual una o més substàncies químiques es transformen en altres amb propietats diferents. Les reaccions químiques formen part de la nostra vida i el seu estudi a petita escala ens ajuda a entendre moltes coses. En aquesta activitat els alumnes coneixeran diversos tipus de reaccions químiques a partir de productes quotidians i aprendran a distingir-les.

• Responsable del taller: Rosa Cuadros, professora de l'EPS al Campus Igualada.
  • Adreçat al nivell: ESO, Batxillerat i Cicles Formatius
  • Dates i horaris:
    • 7 de novembre, de 10.00 h a 12.00 h
    • 13 de novembre de 10 a 12 hores
    • 17 de novembre, de 10 a 12 hores.
  • Modalitat: Presencial
  • Lloc:  Laboratori de química del Campus d'Igualada, UdL (Av Pla de la Massa, 8, 08700, Igualada) - Google Maps
  • Places limitades: Màxim 20 alumnes per taller.
  • Contacte: Anton Not Reig - ice.secundaria@udl.cat – 973703372