Nou doble grau d'Enginyeria de la UdL amb una universitat alemanya

L'EPS ofereix 10 titulacions internacionals amb Finlàndia, Brasil, Alemanya i Indonèsia

doble grau alemanya - signatura
D'esquerra a dreta: Valls, Badia, Ostertag, Santiveri i Laqua / Foto: Premsa UdL
La Universitat de Lleida (UdL) oferirà a partir del proper curs 2024-2025 un doble grau amb la Universitat de Ciències Aplicades Hochshule Heilbronn (HHN) d'Alemanya. Comprèn els graus en Enginyeria de l'Energia i Sostenibilitat de l'Escola Politècnica Superior (EPS) i d'Enginyeria Industrial i Gestió de l'Energia de l'HHN. L'alumnat de la UdL haurà d'estudiar fora un semestre del quart curs per seguir assignatures relacionades amb la gestió de projectes i l'àmbit econòmic, i fer 5 mesos de pràctiques en empreses internacionals del sector amb seu a la regió Baden-Württemberg. Amb aquesta doble titulació internacional ja són 10 les que ofereix l'EPS amb diferents institucions de Finlàndia, Brasil i Indonèsia.

"Aquesta oferta formativa dona resposta a les necessitats i reptes que planteja actualment el sector energètic, un dels àmbits emergents estratègics que evidencia la necessitat de professionals adequadament preparats que liderin la transició del model i, a més, siguin capaços de comunicar a la societat les idees de sostenibilitat i l’ús racional i eficaç dels recursos", destaca la directora de l'EPS, Magda Valls. "La doble titulació internacional és una possibilitat única per a l'estudiantat de les dos universitats de complementar la seua formació i el seu perfil acadèmic i professional en el sector de l'energia i la sevua gestió, tant tècnica com empresarial. Els dos títols són complementaris i aporten una formació més transversal i interdisciplinària", afegeix.

Donat que el nou doble grau es vehicula a través dels processos de mobilitat que ofereix la UdL, no és fins al 3er curs del Grau en Enginyeria Energètica i Sostenibilitat que l'estudiantat podrà accedir a cursar aquesta titulació, que ofereix l'oportunitat d'estudiar com a mínim un any acadèmic a Alemanya i rebre, amb la mateixa durada que el grau de la UdL, també el títol de l'altra institució.

Tant l'alumnat de l'EPS com el de l'HHN disposen d'un màxim de tres places per participar en el doble grau cada curs acadèmic. Les persones matriculades a la Universitat de Ciències Aplicades Hochshule Heilbronn han d'haver cursat un mínim 120 crèdits ECTS per poder ser admeses al programa i les que estudien a la UdL, haver superat els 150 crèdits.

L'alumnat de l'Escola Politècnica Superior que vulgui obtenir la doble titulació de l'HHN ha de complir tots els requisits de graduació del programa de grau de la UdL, assolir almenys 60 crèdits ECTS segons la normativa d'estudis HHN (normalment correspon a un període d'estudis de dos semestres) i complir els requisits de pràctiques.

La UdL ha ratificat avui el conveni d'aquesta nova doble titulació de l'EPS, signat per la degana de la HHN, Anke Ostertag; i el coordinador d'Internacional, Ekkehard Laqua. Els han rebut la vicerectora d'Ordenació Acadèmica i Qualitat, Paquita Santiveri; i el vicerector de Política Institucional i Planificació Estratègica, Ferran Badia. L'acord amb la Universitat de Ciències Aplicades Hochshule Heilbronn té una vigència inicial de cinc anys, prorrogables automàticament per períodes idèntics.

L'Escola Politècnica Superior va ser pionera a la UdL en oferir dobles graus internacionals. Va començar el curs 2012-2013 amb un centre de Dinamarca. A banda d'aquestes titulacions, l'EPS explora nous models de col·laboració internacionals com ara el Minor Global Acting in ICT pel que fa a l'àmbit informàtic i del disseny digital; els BIPs (Blended Intensive Program) en l'àmbit de l’Edificació; o l'International Semester, adreçat a alumnat de segon curs del Màster en Enginyeria Industrial.

Text: Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL