Rànquing CYD sobre el rendiment dels centres universitaris a Espanya

La UdL és la divuitena millor de l'Estat, segons el Ranking CYD 2020

La Fundación Conocimiento y Desarrollo (CYD) ha presentat els resultats de la setena edició del Rànquing CYD, en el qual s'analitza i puntua el rendiment de 2925 titulacions en 25 àmbits de coneixement de 76 dels 81 centres d'ensenyament universitària que hi ha a Espanya.

El Rànquing CYD és una eina única i innovadora que permet a l'usuari dissenyar el seu propi rànquing i mesurar de manera personalitzada la qualitat de sistema universitari espanyol mitjançant una conjunt d'indicadors transparents i fiables.

Es tracta d'una eina en línia que compara la qualitat de les universitats espanyoles mitjançant una guia multidimensional que evita les dificultats en la interpretació. És un instrument útil perquè estudiants, gestors, professors, investigadors, empreses i agents institucionals puguin seleccionar, comparar i desenvolupar una estratègia d'avaluació universitària ja que mitjançant el càlcul d'indicadors per institució i per àmbit de coneixement, el Rànquing CYD permet comparar la situació de les universitats

La classificació també ofereix una radiografia del rendiment universitari per regions. D'acord a les dades dels centres, les comunitats millor situades són Catalunya, Navarra, Madrid i País Basc, mentre que a la cua estan Andalusia, Castella-la Manxa, La Rioja i Extremadura.

La Universitat de Lleida obté uns bons resultats, situant-se en la zona mitja/alta ja que dels 37 indicadors examinats, en 15 aconsegueix un alt rendiment, en altres 15 un rendiment intermig i sols en 7 el seu rendiemnt és menor.

També et pot interessar ...

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL: La UdL és la divuitena millor de l'Estat, segons el Ranking CYD 2020